THE EPIDEMIOLOGICAL CHARACTERISTICS OF REFRACTIVE ERRORS IN PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL STUDENTS IN HANOI

Xuân Hiệp Nguyễn, Duy Bắc Nguyễn, Thị Thu Hiền Nguyễn, Thị Minh Châu Phạm, Thị Minh Khánh Phạm, Thị Thu Hiền Phạm, Thị Hải Yến Phạm, Phương Anh Trần

Main Article Content

Abstract

Aims: To determine the epidemiological characteristics of refractive errors in primary and secondary school students in Hanoi. Methods: A cross-sectional descriptive study was conducted on 2399 students at 2 primary schools and 2 secondary schools in Hanoi. Results: The average age of the study group was 11.11 ± 2.33, of which 53.4% were males and 46.6% were females. The general incidence of refractive errors of students in these groups was 51.0%. The proportion of myopia (nearsightedness) was highest at 37.5%, whereas the figures for hyperopia (farsightedness) and astigmatism were lower, at 8.2% and 5.3%, respectively. Myopia had tendancy to increase from 33.9% in the primary pupil to 41.0% in the secondary pupil, while a decreased trend of hyperopia was witnessed in the primary pupil (11.4%) to 4.9% in the secondary pupil. Myopia was classified into mild, moderate and severe levels accounting for 61.7%, 32.3%, 6.0%, respectively. Similarly, mild, moderate and severe hyperopia constituted for 87.0%; 9.5% and 3.4%, and the figures for mild, moderate, severe and very severe astigmatism were 25.4%; 47.2%; 14.5% and 12.9%. Conclusion: the proportion of refractive errors in primary school and secondary school students was 51.0%. Nearsightedness accounted for the highest which tended to climb gradually with education level in contrast to hyperopia with a dropping trend, and the proportion of mild refractive errors was highest out of 3 types.

Article Details

References

1. Nguyễn Hữu Trí. Nghiên cứu thực trạng và một số yếu tố ảnh hưởng đến tật cận thị trong học sinh ở huyện Lương Tài, tỉnh Bắc Ninh năm 2020. Luận văn Thạc sỹ Y tế công cộng. Trường cán bộ quản lý y tế; 2000.
2. Phạm Thị Hạnh. Đánh giá sự tiến triển của cận thị ở học sinh phổ thông khám tại Bệnh viện Mắt Trung Ương. Luận văn Thạc sỹ Y học. Đại học Y Hà Nội; 2009.
3. Đỗ Mạnh Cường, và cộng sự. Thực trạng tật khúc xạ của học sinh trường trung học cơ sở Lê Hồng Phong, Hải Phòng năm 2015. Tạp chí Y học Việt Nam. 2016;441(2):97-100.
4. Hoàng Quang Bình. Thực trạng tật khúc xạ của học sinh một số trường tiểu học và trung học cơ sở Cần Thơ năm học 2013 - 2014. Tạp chí Y học Việt Nam. 2016;442(1):187 - 190.
5. Nguyễn Mạnh Quỳnh, Nguyễn Văn Hiến, Đàm Thị Tuyết. Thực trạng tật khúc xạ ở học sinh một số trường trung học cơ sở tại thành phố Thái Nguyên. Tạp chí Y học Việt Nam. 2017;459(2):11-15.
6. Li SM, Liu LR, Li SY, et al. Design, methodology and baseline data of a school-based cohort study in Central China: the Anyang Childhood Eye Study. Ophthalmic epidemiology. Dec 2013;20(6): 348-59. doi:10.3109/09286586.2013.842596