THE CORRELATION BETWEEN PERCEPTIONS OF PRACTICAL TRAINING IN THE LAB AND CONFIDENCE IN CLINICAL PRACTICE AMONG THE FACULTY OF NURSING AND MEDICAL TECHNOLOGY STUDENTS

Xuân Hà Thị Như, Trọng Phan Hoàng, Phương Hồ Thị Trúc, Vy Lê Phương

Main Article Content

Abstract

Introduction: Simulated experiences are recognized as an optimal strategy for bolstering student confidence, an indispensable quality in professional healthcare that fosters mutual respect between healthcare providers and patients. Objective: A survey on the correlation between perceptions of practical training in the Lab and confidence in clinical practice among the Faculty of Nursing and Medical Technology students. Objects and methods: Cross-sectional descriptive study was conducted on 463 third-year (course 2021) and fourth-year (course 2020) students in the Faculty of Nursing and Medical Technology, Pham Ngoc Thach University of Medicine. Result: The perception of practical training in the Lab and students' confidence in clinical practice achieved mean scores of 4.11 ± 0.44 and 3.32 ± 0.81, respectively. There was a positive correlation between perception of practical training in the Lab and confidence in clinical practice (r = 0.17; p = 0.012). Academic year and field of study were significant factors influencing students' confidence in clinical practice (p < 0.001). Conclusion: The majority of students recognize the benefits of practical training in the Lab. However, their confidence in clinical practice remains at an average level. Therefore, the institution should intensify to implement supplementary activities aimed at enhancing students' confidence.

Article Details

References

1. Trần Thị Hoàng Oanh, Nguyễn Thị Yến Hoài. Nghiên cứu mối liên quan giữa giảng dạy mô phỏng và sự tự tin thực hành lâm sàng của sinh viên Điều dưỡng. Nghiên cứu Y học TPHCM. 2021;25(5):39-45.
2. Vũ Thị Thu Hà, và các cộng sự. Mức độ tự tin trong thực hành kỹ năng lâm sàng của sinh viên điều dưỡng tại một số trường cao đẳng khu vực Tây Nguyên năm 2023. Tạp chí Khoa học Điều dưỡng. 2023;6(05):55-63.
3. Lisie College of Nursing (Indian). Laboratories. Updated May 28, 2021. Accessed January 30, 2024. https://lcon.edu.in/ laboratories/
4. Mai Thị Yến, Nguyễn Thị Minh Chính, Vũ Thị Thúy Mai, Đặng Thị Hân, Bùi Thúy Ngọc. Khảo sát sự hài lòng của sinh viên điều dưỡng sau học thực hành mô phỏng tại Trung tâm Tiền lâm sàng Trường Đại học Điều dưỡng Nam Định. Tạp chí Khoa học Điều dưỡng. 2018;1(1):94-101.
5. Trần Thị Hằng, Tôn Nữ Minh Đức, Nguyễn Thị Anh Phương, Trần Thị Nguyệt. Khảo sát năng lực thực hành lâm sàng của sinh viên điều dưỡng và các yếu tố liên quan. Tạp chí Y Dược học - Trường Đại học Y Dược Huế. 2022;12(6).