SATISFACTION OF IN-PATIENTS ABOUT NURSING CARE AT THE MUSCULOSKELETAL UNIT, DUC GIANG GENERAL HOSPITAL
Main Article Content
Abstract
Objective: Evaluate current situation of nurses’ communication with patients treated at the Department of Rheumatology, Duc Giang General Hospital 2019. Method: A cross- sectional survey descriptive study conducted on 323 patients who treated at the Department of Rheumatology, Duc Giang General Hospital from April to June 2019. Results: The percentage of patients satisfied with reception reached 97%. Participants who are satisfied with information transparency, examination and treatment constituted 95,9%. Most of the patients are pleased with the provided material and technical basis (96,1%). A large proportion of the patients are happy with the given health education. 95,4% patients are content with nurses’ professional skills. Nurses’ social communication is upvoted by 99,5% of the participants. A large number of patients are satisfied with payment process. When being asked to evaluate their satisfaction to other caring work, most patients (82,7%) give 5 scores and a few (16,4%) give 4 scores. However, a small number of patients (10,3%) are unhappy with health care providers’ explaination about their disease, treatment methods and the expected treatment duration. Conclusions: The research showed that is the proportion of patients satisfied with the provided care in Department of Rheumatology is in a high level. When a patient is admitted, a nurse has the responsibility to introduce his/her name, title and explain to the patient thoroughly and clear up their possible queries. The nurse leader is expected to train on the scene, recall the behavioral rules of health care worker, Vietnamese nurses cycal standards, communication and professional skills.Moreover all the nurses should continuously self-educate to complete their skill, nurture their passion towards their career, promote their responsibility and solidarity between colleges to provide better care in order to achieve patient and their family’s content.
Article Details
Keywords
Nurse, satisfied, patients.
References

2. Bộ Y tế (2014), Thông tư số 7/2014/TT-BYT ngày 25 tháng 2 năm 2014 quy định về quy tắc ứng xử của công chức, viên chức, người lao động làm việc tại các cơ sở y tế.

3. Bộ Y tế (2015), Quyết định số 2151/QĐ- BYT ngày 4 tháng 6 năm 2015 phê duyệt Kế hoạch triển khai thực hiện đổi mới phong cách, thái độ phục vụ của cán bộ y tế hướng tới sự hài lòng của người bệnh.

4. Bùi Thị Bích Ngà (2011), Thực trạng công tác chăm sóc của điều dưỡng qua nhận xét của người bệnh điều trị nội trú tại bệnh viện Y học cổ truyền Trung ương năm 2011, Thạc sỹ Quản lý bệnh viện, Đại học Y tế công cộng, Hà Nội

5. Nguyễn Bá Anh (2012), Đánh giá và sự hài lòng của người bệnh về chất lượng chăm sóc của điều dưỡng tại một số khoa lâm sàng bệnh viện hữu nghị Việt Đức năm 2012, Thạc sỹ Quản lý bệnh viện, Đại học Y tế công cộng, Hà Nội.

6. Phạm Ánh Ngọc (2018), Khảo sát sự hài lòng của người bệnh, người nhà người bệnh đối với dịch vụ khám chữa bệnh nội trú tại bệnh viện đa khoa Đức Giang năm 2018, Đề tài nghiên cứu khoa học cấp cơ sở, Bệnh viện đa khoa Đức Giang năm 2018

7. Ny Net, N., Sermsri, S. & Chompikul, J. (2007), “Patient Satisfaction with Health Services at the Out-Patient Department Clinic of Wangmamyen Community Hospital, Sakeao Province, Thailand”, Journal of Public Health, 5(2), pp. 34.
