SATISFACTION OF PARENTS OF CHILDREN UNDER 5 YEARS OLD WITH VACCINATION SERVICES AT HANOI NATIONAL UNIVERSITY CLINIC IN 2017

Phương Mai Nguyễn 1,, Hoàng Hà Trịnh 2, Khắc Lương Vũ 3
1 Hospital of Vietnam National University, Hanoi
2 University of Medicine and Pharmacy, Vietnam National University, Hanoi
3 Hanoi Medical University

Main Article Content

Abstract

Objectives: To evaluate the satisfaction of parents of children under 5 years old with vaccination services at Hanoi National University Clinic in 2017. Methodology: A cross-sectional study was conducted with 410 parents of children under 5 years old who came for vaccination at the clinic 182 Luong The Vinh, from July to December 2017, using convenience sampling. Study subjects were requested to complete a pre-designed questionnaire combined with a scale to evaluate the satisfaction of outpatient patients. Results: The satisfaction proportion of parents about vaccination services is 74.6%. Among these, the proportion of parents with the highest satisfaction is about professional qualification and behavioral attitude of healthcare worker (87.3), followed by service results (86.1%), ability to receive Access to services (82.9%), transparency of information and procedures (78.3%), and the lowest is satisfaction with facilities at 76.8%. Conclusion: The study strongly suggested further research, combining qualitative interviews to learn more about parents' assessments of facilities and waiting times.

Article Details

References

1. Jabnoun, N. and A. Juma AL Rasasi (2015), Transformational leadership and service quality in UAE hospitals. Managing Service Quality: An International Journal, 2005. 15(1): p. 70-81.
2. O'Connor, S. J., Trinh, H. Q., & Shewchuk, R. M. (2000). Perceptual gaps in understanding patient expectations for health care service quality. Health care management review, 25(2), 7-23.
3. Bộ Y tế (2016), Quyết định số 6859/QĐ-BYT Bộ Y tế- Ban hành nội dung kiểm tra, đánh giá chất lượng Bệnh viện.
4. Bệnh viện Quận Thủ Đức (2017), Khảo sát mức độ hài lòng của người bệnh ngoại trú & thân nhân tại bệnh viện Quận Thủ Đức, Thành phố Hồ Chí Minh tháng 5 năm 2017. Đề tài cấp cơ sở.
5. Lê Thanh Chiến và các cộng sự (2014), Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về khám, chữa bệnh tại một số bệnh viện Đa khoa hạng I thuộc Sở Y tế thành phố Hồ Chí Minh", Tạp chí Y-Dược học quân sự số phụ trương năm 2014, tr. 35-43.
6. Sở Y tế Hà Tĩnh (2016), Báo cáo khảo sát hài lòng của người dân đối với các dịch vụ y tế.