PATIENT FEEDBACK ON THE QUALITY OF CARE AND REHABILITATION AT HANOI REHABILITATION HOSPITAL IN 2017

Thị Xuyến Phạm , Minh Châu Lưu

Main Article Content

Abstract

Introduction: Rehabilitation care for people with disabilities not only trains people with disabilities to adapt to the living environment but also intervenes in the social environment to improve their quality of life. In order to improve the effectiveness of rehabilitation care for patients, the study was conducted with the objective: Assessing satisfaction with the quality of care - Rehabilitation of inpatients at Phuc Phuc Hospital. Hanoi rehabilitation in 2017. Methods: 101 inpatient patients, cross-sectional descriptive design. Results: Satisfaction with the quality of care - Rehabilitation is expressed through groups of factors: facilities and equipment: from 94.3 -100%; recreational facilities from 89.6 - 97.8%; Access to hospital bill payment staff and cafeteria staff: from 75.8 to 87.6% and the group of factors related to outcomes after a hospital stay reached from 95.5 to 97.2%. Conclusion: Patient satisfaction at the rehabilitation hospital is high, in which the factor of satisfaction with the hospital's space is the highest: 100% and the factor of satisfaction with the food provided Lowest level: 75%.

Article Details

References

1. Nguyễn Thị Ly và cộng sự (2007), “Khảo sát sự hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại các bệnh viện tỉnh Hải Dương”, Kỷ yếu đề tài nghiên cứu khoa học Điều dưỡng tại Hội nghị khoa học Điều dưỡng toàn quốc lần thứ III. Nhà xuất bản Giao thông vận tải, tr.20 – 22.
2. Phạm Quang Lung và Nguyễn Xuân Nguyên (2001), “Tổ chức và quản lý khoa Vật lý trị liệu - Phục hồi chức năng”, Quản lý bệnh viện, Nhà xuất bản Y học, Hà Nội, tr. 543-549.
3. Ngô Thị Ngoãn và cộng sự (2002), “Kết quả nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh tại các khoa khám bệnh của 5 bệnh viện khu vực Hà Nội và các tỉnh”, Kỷ yếu các đề tài nghiên cứu tại Hội nghị khoa học Điều dưỡng toàn quốc lần thứ I, Nhà xuất bản Giao thông vận tải, tr. 17 – 23
4. Nguyễn Đức Thành và cộng sự (2006), Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh nội trú về chất lượng chăm sóc sức khỏe tại các Bệnh viện tỉnh Hòa Bình, Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội.
5. Lê Nữ Thanh Uyên và Trương Phi Hùng (2006), “Mức độ hài lòng của bệnh nhân về dịch vụ y tế tại bệnh viện Bến Lức - huyện Bến lức, tỉnh Long An, tháng 5/2005”, Y học TP Hồ Chí Minh, 10(1), tr.43-47.
6. Bộ Y tế và Nhóm Đối tác y tế (2009), Báo cáo chung tổng quan ngành Y tế năm 2009 – Nhân lực Y tế ở Việt Nam, Hà Nội
7. C. Jenkinson, A. Coulter, S. Bruster, N. Richards & T. Chandola (2002), “Patients’ experiences and satisfaction with health care: results of a questionnaire study of specific aspects of care”, Quality and Safety in health care, 11, pp.335 – 339.