ASSESSING PATIENT SATISFACTION IN QUALITY HOSPITAL EAR CARE – RECOVERY RESTORATION OF HANOI OFFICER IN 2017

Thị Xuyến Pham, Minh Châu Lưu

Main Article Content

Abstract

Introduction: Quality of care and rehabilitation is a very important factor for hospitals. The method of assessing patient satisfaction is one of the effective methods. Objective: "Evaluate satisfaction with the quality of care - Rehabilitation at Hanoi Rehabilitation Hospital in 2017". Methods: cross-sectional description of 101 inpatients. Results: Overall satisfaction with the quality of care - Rehabilitation was 87.6%. In particular, the patient satisfaction rate with the hospital's infrastructure and equipment is quite high (from 78.7 - 100%), patient satisfaction focuses on communication and interaction with the hospital. Medical staff, specifically: Communicating with Doctors 94.8%, with Nurses 98.2% and with Rehabilitation Technicians 95.1%. Patient satisfaction is low with the health education and consulting team, reaching only 68.3% for Nurses, 61.3% for Doctors and 57.2% for Rehabilitation Technicians. function. Conclusion: Overall patient satisfaction is relatively high (87.6%) determined based on the following factors: Waiting time, access and interaction with hospital staff, facilities, and equipment. device.

Article Details

References

1. Nguyễn Thị Ly và cộng sự (2007), “Khảo sát sự hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại các bệnh viện tỉnh Hải Dương”, Kỷ yếu đề tài nghiên cứu khoa học Điều dưỡng tại Hội nghị khoa học Điều dưỡng toàn quốc lần thứ III. Nhà xuất bản Giao thông vận tải, tr.20 – 22.
2. Bệnh viện Phục hồi chức năng Hà Nội (2015), Báo cáo tổng kết số 11/BC - BVPHCN về Tình hình thực hiện kế hoạch 2015 và triển khai nhiệm vụ trọng tâm 2016, Hà Nội.
3. Bệnh viện Phục hồi chức năng Hà Nội (2015), Bảng kiểm tra bệnh viện năm 2015, Hà Nội.
4. Nguyễn Đức Thành và cộng sự (2006), Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh nội trú về chất lượng chăm sóc sức khỏe tại các Bệnh viện tỉnh Hòa Bình, Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội.
5. Trần Thu Thủy (2001), “Quản lý công tác chuyên môn bệnh viện”, Quản lý bệnh viện, Nhà xuất bản Y học, Hà Nội, tr.149-164.
6. Phạm Nhật Yên (2008), Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh tại khoa Khám, chữa bệnh theo yêu cầu của Bệnh viện Bạch Mai năm 2008, Luận văn Thạc sĩ Y tế công cộng, Trường Đại học Y tế công cộng , Hà Nội
7. D.Tengilimoglu, A. Kisay & S. F. Diziegielewskiz (2001), “Measurement of patient satisfaction in a public hospital in Ankana”, Health Service Management Research. 14, pp. 27-35.