PATIENT SATISFACTION AND SOME FACTORS RELATED TO EAR CARE AND REHABILITATION AT HANOI REHABILITATION HOSPITAL IN 2017

Thị Xuyến Phạm, Minh Châu Lưu

Main Article Content

Abstract

Introduction: Identifying factors related to patient satisfaction with care is one of the solutions to improve and enhance the quality of Hanoi Functional Hospital. Objective: Identify factors related to inpatient satisfaction with the quality of care - Rehabilitation at Hanoi Rehabilitation Hospital. Methods: 101 inpatient patients, cross-sectional descriptive design. Results: there is a statistically significant difference in the overall satisfaction rate for gender groups, education level, occupation and average income/person/month of Japanese households (p<0, 05). The group satisfied with the waiting time to access care and rehabilitation had an overall satisfaction rate 14.74 times higher than the unsatisfied group (p < 0.05); Patients in the group satisfied with communication and interaction with staff had an overall satisfaction rate 37.83 times higher than the unsatisfied group (p < 0.05); The group satisfied with facilities/equipment had an overall satisfaction rate 34.7 times higher than the group who were dissatisfied (p < 0.05). Conclusion: There is a statistically significant relationship between education level, occupation, average income in the patient's family and between 3 factors (time to access services, interaction with hospital staff and facilities) with patients' overall satisfaction with the quality of rehabilitation care.

Article Details

References

1. Bộ Y tế (2007), Chỉ thị số 03/2007/CB-BYT ngày 28/6/2007 về việc tăng cường công tác phục hồi chức năng, Hà Nội, truy cập từ http://203.162.20.210/homebyt/vn/portal/InfoPreview.jsp?ID=5525.
2. Bộ Y tế (2014), Thông tư 07/2014/TT - BYT ngày 25 tháng 2 năm 2014 Quy định về Quy tắc ứng xử của công chức, viên chức, người lao động làm việc tại các cơ sở y tế, Hà Nội.
3. Bộ Y tế và Nhóm Đối tác y tế (2010), Báo cáo chung tổng quan ngành Y tế năm 2010 – Hệ thống y tế Việt Nam trước thềm kế hoạch 5 năm 2011 - 2015, Hà Nội
4. Hà Thị Soạn (2007), “Đánh giá sự hài lòng của người bệnh và người nhà người bệnh đối với công tác khám chữa bệnh tại một số bệnh viện tỉnh Phú Thọ năm 2006-2007”, Kỷ yếu đề tài nghiên cứu khoa học Điều dưỡng toàn quốc lần thứ III, Nhà xuất bản Giao thông vận tải, tr. 17-23.
5. Nguyễn Đức Thành và cộng sự (2006), Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh nội trú về chất lượng chăm sóc sức khỏe tại các Bệnh viện tỉnh Hòa Bình, Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội.
6. Phạm Nhật Yên (2008), Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh tại khoa Khám, chữa bệnh theo yêu cầu của Bệnh viện Bạch Mai năm 2008, Luận văn Thạc sĩ Y tế công cộng, Trường Đại học Y tế công cộng , Hà Nội