SURVEY ON PATIENT SATISFACTION WITH OUTPATIENT SERVICES AT HANOI DERMATOLOGY HOSPITAL IN 2022

Bích Ngọc Pham, Đức Minh Lê , Thị Mỹ Huyền Nguyễn

Main Article Content

Abstract

Objectives: To evaluate patient satisfaction with the outpatient clinic services at Hanoi Dermatology Hospital in 2022. Subjects and methods: A cross-sectional descriptive study was conducted to assess the satisfaction of 300 patients receiving medical care at the outpatient clinic of Hanoi Dermatology Hospital from April to August 2022. Results: The overall patient satisfaction rate was 79.11%. Satisfaction rates by aspect was: accessibility at 88.1%; transparency of information and procedures for medical examination and treatment at 69.1%; facilities and equipment serving patients at 84.8%; the attitude and competence of medical staff had a general satisfaction rate of 83.7%; and overall satisfaction with service delivery results was 83.7%. Conclusion: Overall, patient satisfaction with the outpatient clinic services at Hanoi Dermatology Hospital is quite good. However, some measures should be implemented to improve the quality of services at the outpatient clinic in the future.

Article Details

References

Nguyễn Đức Thành (2006), Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh về chất lượng chăm sóc sức khỏe tại các Bệnh viện tỉnh Hòa Bình, Đại học Y tế công cộng, Hà nội.
2. Phạm Thị Huyên và cộng sự (2013), “Khảo sát sự hài lòng của người nhà người bệnh đối với giao tiếp của điều dưỡng tại bệnh viện Tâm thần TW1”, Tạp chí Y học thực hành số 870 (5), 99/101.
3. Lê Thành Tài và cộng sự (2009), Khảo sát sự hài lòng của người bệnh nội trú tại Bệnh viện Tai Mũi Họng (Cần Thơ), Tạp chí Y học thành phố Hồ Chí Minh, Tập 13, số 02 Chuyên đề nghiên cứu y học trang 26.
4. Tăng Thị Lưu (2011), Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh đối với bệnh viện Đa khoa Đà Nẵng, Luận văn thạc sĩ, Đại học Đà Nẵng.
5. Phạm Thị Thanh Thủy, Hồ Như và cộng sự (2012), “Khảo sát mức độ hài lòng của người bệnh nội trú tại Bệnh viện Nam Đông, tỉnh Thừa Thiên Huế năm 2012”, Tạp chí Y học.
6. Bộ Y tế (2019), Quyết định 3869/QĐ-BYT Ban hành các mẫu phiếu và hướng dẫn khảo sát hài lòng Người bệnh và Nhân viên y tế.
7. Nguyễn Thị Mỹ Anh, Trần Anh Quốc, Trương Ngọc Tài (2017). Đánh giá sự hài lòng của người bệnh tại khoa khám bệnh của các trung tâm y tế tuyến Quận, Huyện tại thành phố Đà Nẵng. Tạp chí Khoa học, Đại học Đà Nẵng.
8. Nguyễn Thị Hồng Hoa, Phạm Huy Tuấn Kiệt (2022). Sự hài lòng của người bệnh điều trị ngoại trú tại Khoa khám bệnh, Bệnh viện Bưu điện cơ sở I năm 2020 và một số yếu tố liên quan. Tạp chí Y học Việt Nam, Tập 512, số 2, trang 150-154.