CURRENT SITUATION, RATE AND ASSESSMENT OF THE LEVEL OF SATISFACTION OF PATIENTS RECEIVING IN-PATIENT TREATMENT AT HOANG TUAN GENERAL HOSPITAL IN 2024

Phổ Nguyễn, Thị Thúy Anh Trịnh , Chí Hiếu Nguyễn, Nguyên Minh Khoa Trần

Main Article Content

Abstract

Background: Medical services are special services, including facilities, equipment, activities performed by medical staff such as medical examination and treatment procedures, and service attitude. treatment and results. According to the World Health Organization, the quality of health services affects patient satisfaction and vice versa. Through patient satisfaction, the effectiveness of services provided by hospitals and the health sector can be assessed provide. Objectives: Survey the current situation, rate and evaluate the level of satisfaction of inpatient patients at Hoang Tuan General Hospital. Materials and methods: An analytical cross-sectional descriptive study on 215 inpatients at Hoang Tuan General Hospital from March 2024 to July 2024. Results: The study collected information from 215 inpatients at Hoang Tuan General Hospital through questionnaire interviews (form 1). Research results show that 5 content groups achieve over 90% patient satisfaction rate. Conclusion: All content groups received a patient satisfaction rating of over 90%, with an average score of over 4.0. Two common characteristic factors related to satisfaction of inpatients at the hospital include: gender and form of payment (p<0.05).

Article Details

References

1. Bộ Y Tế. Ban hành các mẫu phiếu và hướng dẫn khảo sát hài lòng Người bệnh và nhân viên y tế. Hà Nội: Bộ Y Tế; 2019.
2. Bộ Y Tế. Ban hành hướng dẫn về phương pháp đo lường hài lòng của người dân đối với dịch vụ y tế công giai đoạn 2024-2030. Hà Nội: Bộ Y Tế; 2024.
3. Phan Nguyên Kiều Đan Ly, Lưu Tiến Dũng. Mối quan hệ giữa chất lượng dịch vụ và sự hài lòng của người dân đối với dịch vụ khám chữa bệnh: Nghiên cứu trường hợp Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học Lạc Hồng. 2016;5:47-52.
4. Trần Thị Lý, Lê Văn Nhân, Nguyễn Thị Kim Chung. Thực trạng và một số yếu tố liên quan đến mức độ hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại bệnh viện Việt - Nhật năm 2021. Tạp chí Y học Việt Nam. 2021;523(2):163-166. https://doi.org/10.51298/vmj.v523i2.4536
5. Đinh Thị Thanh Mai. Thực trạng và một số yếu tố liên quan đến sự hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại bệnh viện Bãi Cháy, Quảng Ninh. Tạp chí Khoa học sức khỏe. 2022;1(2):83-91.
6. Nguyễn Thị Hồng Nga, Nguyễn Thị Tâm, Lại Văn Nông. Đánh giá sự hài lòng về chất lượng phục vụ người bệnh tại Bệnh viện Trường Đại học Y Dược Cần Thơ. Tạp chí Y Dược học Cần Thơ. 2019;19.
7. World Health Organization. Key components of a well functioning health system. World Health Organization; 2010.