PATIENT EXPERIENCE REGARDING ASPECTS OF THE TREATMENT PROCESS AND PAYMENT PROCEDURES DURING INPATIENT TREATMENT AT VIET DUC UNIVERSITY HOSPITAL IN 2023

Như Quỳnh Cao, Thị Hồng Phương Lê, Thị Huệ Ngô, Hữu Thắng Trần

Main Article Content

Abstract

Evaluating patient experience outcomes provides managers with important information to improve hospital quality and patient satisfaction. Objective: To describe patient experience regarding aspects of the treatment process and payment procedures during inpatient treatment at Viet Duc University Hospital in 2023. Methodology: A cross-sectional descriptive study of 208 inpatients at Viet Duc University Hospital using a tool developed by the United States Agency for Healthcare Research and Quality CAHPS with an available standardized Vietnamese version. Results: The percentage of patients with a positive experience regarding aspects of the treatment process was 67.5%, while the percentage of patients with a positive experience regarding payment procedures was 97.6%. Difficulties faced by patients during discharge procedures included long waiting times for payment, long waiting times for discharge papers, and distant or difficult payment locations. Conclusion: Patients reported a high percentage of positive experiences in both aspects of the treatment process and payment procedures; however, there were still some difficulties during discharge procedures. 

Article Details

References

Nguyễn Thị Thuý Anh (2021), Trải nghiệm của người nhà bệnh nhi điều trị nội trú tại Bệnh viện Sản Nhi tỉnh Ninh Bình năm 2021 và một số yếu tố liên quan, Luận văn Thạc sĩ quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y Hà Nội.
2. Lê Trương Bảo (2020), Khảo sát thực trạng và một số yếu tố ảnh hưởng tới trải nghiệm của người bệnh điều trị nội trú tại 3 khoa ngoại của bệnh viện Chợ Rẫy, thành phố Hồ Chí Minh năm 2020, Luận văn thạc sĩ quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y tế công cộng.
3. Bệnh viện Hữu nghị Việt Đức (2024), Báo cáo kết quả tự kiểm tra, đánh giá chất lượng bệnh viện Việt Đức năm 2023, truy cập ngày 29/7-2024.
4. Đặng Tấn Duy (2021), Trải nghiệm của người bệnh điều trị nội trú và một số yếu tố ảnh hưởng tại Viện Y dược học dân tộc Thành phố Hồ Chí Minh năm 2021.
5. Trần Thị Diệp (2021), Trải nghiệm của người bệnh điều trị nội trú tại bệnh viện Thanh Nhàn năm 2021, Luận văn thạc sĩ Y học, Đại học Y Hà Nội.
6. Nguyễn Thị Tốt (2021), Sự khác biệt giữa trải nghiệm của người bệnh và kỳ vọng của điều dưỡng về chất lượng dịch vụ chăm sóc, Luận văn thạc sỹ điều dưỡng, Đại học Y dược thành phố Hồ Chí Minh.
7. Farley H và các cộng sự. (2014), "Patient Satisfaction Surveys and Quality of Care: An Information Paper", Annals of Emergency Medicine. 64(4), tr. 351-357.
8. Jason A Wolf và các cộng sự. (2014), "Defining Patient Experience", Patient Experience Journal. 1(1), tr. 7-19.
9. Rockville (2019), What Is Patient Experience?, truy cập ngày, tại trang web https://www.ahrq. gov/cahps/about-cahps/patient-experience/index.html.