SURVEY ON THE PREVALENCE AND ASSOCIATED FACTORS OF ANXIETY DISORDERS AMONG MEDICAL STUDENTS AT CAN THO UNIVERSITY OF MEDICINE AND PHARMACY

Ngọc Lê Nguyễn, Minh Hoàng Lê, Thị Gái Lê, Quang Thái Huy Huỳnh, Quốc Y Lý, Vạn Phúc Thiên, Đỗ Kim Như Ý Võ , Văn Thống Nguyễn

Main Article Content

Abstract

Background: Anxiety disorders are a very common mental health problem today, affecting millions of people around the world, including students. Study Objective: To describe the prevalence, and characteristics, and investigate some factors associated with anxiety disorders. Subjects and Methods: A cross-sectional descriptive study design was used with 400 medical students at Can Tho University of Medicine and Pharmacy in the 2023-2024 academic year. Assess anxiety disorders using the GAD-7 scale, with a total GAD score < 7 being non-anxious and a GAD score ≥ 7 being an anxiety disorder. Results: The rate of severe anxiety disorder was 49.2%. Factors associated with severe anxiety disorder included gender, age, year of study, academic performance, sports participation, reading books or watching movies, union membership, perceived difficulties with regulations, study, and on-duty schedules, failing subjects, and retaking subjects (p < 0.5). Conclusion: Anxiety disorder is highly prevalent among students and can potentially affect their academic performance and quality of life. The university needs to have more regulations and supportive policies to create a comfortable learning environment for students, while students need to allocate their study time reasonably and actively participate in more extracurricular activities to prevent anxiety disorders.

Article Details

References

1. Ranney RM, Behar E, Yamasaki AS (2020). Affect variability and emotional reactivity in generalized anxiety disorder. J Behav Ther Exp Psychiatry;68:101542. doi: 10.1016/j.jbtep.2019.101542. Epub 2019 Dec 16. PMID: 31896042.
2. Mohammadi MR, Pour Dehghan P, Mostafavi SA, Hooshyari Z, Ahmadi N, Khaleghi A (2020). Generalized anxiety disorder: Prevalence, predictors, and comorbidity in children and adolescents. J Anxiety Disord;73:102234. doi: 10.1016/j.janxdis.2020.102234. Epub 2020 May 12. PMID: 32470794.
3. Baxter A.J., Scott K.M., Vos T., Whiteford H.A (2013). “Global prevalence of anxiety disorders: a systematic review and meta-regression”, Psychol Med, 43(05), 897–910.
4. Tong X, An D, McGonigal A, Park SP, Zhou D (2015). Validation of the Generalized Anxiety Disorder-7 (GAD-7) among Chinese people with epilepsy. Epilepsy Res. 2016 Feb;120:31-6. doi: 10.1016/j.eplepsyres.2015.11.019. PMID: 26709880.
5. Hoàng, P. M. ., Cường, N. Q. ., & Thương, C. N. H. . (2024). Rối loạn lo âu và các yếu tố liên quan ở sinh viên trường đại học y khoa phạm ngọc thạch. Tạp Chí Y học Cộng đồng, 64(CD 5 -Nghiên cứu khoa học). https://doi.org/10.52163/yhc.v64i4.717
6. Trần Thị Thu Mai, Nguyễn Ngọc Duy (2015). Rối loạn lo âu của sinh viên một số trường sư phạm tại Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Khoa học ĐHSP TP.HCM, Số 11(77). https:// doi.org/10.54607/hcmue.js.0.11(77).1486(2015)
7. Lê Thị Vũ Huyền, Trần , T. H. ., Cao , T. P. D. ., & Nguyễn , T. H. . (2024). Rối loạn lo âu ở sinh viên y học dự phòng trường đại học y hà nội năm 2023 và một số yếu tố liên quan. Tạp Chí Y học Việt Nam, 535(1). https://doi.org/ 10.51298/vmj.v535i1.8546.
8. Lê Thị Thanh Hoa, Nguyễn, Đức A., Trương, T. T. D., Phạm, M. H., Hoàng, T. L. C., & Nguyễn, N. A. (2024). Thực trạng rối loạn lo âu xã hội ở sinh viên chính quy năm thứ nhất trường đại học y – dược, đại học thái nguyên năm 2023. Tạp Chí Y học Việt Nam, 539(2). https://doi.org/10.51298/vmj.v539i2.9811.