SASTIFACTION OF PATIENTS USING POST-OPERATIVE RELIEF PAIN SERVICE AFTER UNDERWENT JOINT-SPINAL SURGERY AT 108 MILITARY CENTRAL HOSPITAL

Trần Thị Thu Thảo1,, Nguyễn Thị ThanhXuân1, Bùi Vân Dung1, Trần Ngọc Thanh1
1 108 Military Central Hospital

Main Article Content

Abstract

Aim: Evaluation of patients’ satisfaction using post-operative relief pain service after underwent joint-spinal surgery at 108 Military Central Hospital. Subjects and methods: Employing cross sectional study, we have found that from 05/2019 to 06/2019, over 177 patients, who previously underwent joint and spinal surgery, haved used the hospital’s post-operative pain relief service. Results: Among the subject pool, male patients make up the majority, specifically 62.7%. The average age is 57.04 ± 13.12; 74.5% are above 55 years of age. Most are labourers and independent workers (67.7%). Overall satisfaction with the service is high (93.04%). The timing of service explanation is reasonable (96%), mainly conducted by the clinical department’s medical staff. Many patients report not being able to afford the costly service expense and wishes to be covered by health insurance (18%). Conclusion: Overall satisfaction level of patients in postoperative care is high (93.04). Service expense remains high and many wishes to be covered by health insurance. Patients’ complete awareness of the service is lacking.

Article Details

References

1. Lê Thị Kim Ngân (2013), Đánh giá mức độ hài lòng của bệnh nhân điều trị nội trú về chất lượng dịch vụ tại bệnh viện ĐKTW Cần Thơ. Tạp chí Khoa học, Đại học Cần Thơ.
2. Gan TJ., (2014), Incidence, patient sastifaction and perceptions of post surgical pain: results from a US national survey. Current Medical Research and Opinion.
3. Vũ Hoàng Anh (2017), Sự hài lòng của người bệnh sử dụng dịch vụ giảm đau sau mổ tại khoa Phẫu thuật cột sống viện CTCH-Bệnh viện Việt Đức năm 2017. Hội nghị khoa học thường niên Viện CTCH lần thứ V.
4. Nguyễn Ngọc Phước (2014), Đánh giá sự hài lòng của người bệnh nội trú và người nhà người bệnh về chất lượng dịch vụ y tế tại Viện Tim Mạch – Bệnh viện Bạch Mai. Hội tim mạch Việt Nam.
5.Trần Sỹ Thắng (2014), Khảo sát sự hài lòng của bệnh nhân nội trú với sự phục vụ của điều dưỡng tại Bệnh viện ĐK Hà Tĩnh.