SATISFACTION SURVEY OF PATIENT FAMILY MEMBERS AT HAI DUONG TROPICAL HOSPITAL IN 2019

Nguyễn Thu Hà1, Trần Trọng Hải2, Phạm Thị Nhuyên3,, Trần Như Nguyên3, Phí Thị Nguyệt Thanh3, Nguyễn Đức Sơn3, Nguyễn Thu Hà3
1 University of Science and Technology of Hanoi
2 Hanoi University of Public Health
3 Thanh Dong University

Main Article Content

Abstract

Objective: To assess the satisfaction of the patient's family members with doctors, nurses and other factors at Hai Duong Tropical Diseases Hospital in 2019. Subjects and methods: A cross-sectional descriptive study of 72 patient's family members, who were treated at Hai Duong Hospital for Tropical Diseases in 2019. Results and conclusion: Level of satisfaction of patient's family members with doctors:  examines and explains the condition, diagnoses and directly treats 98.57%. Level of satisfaction of patient's family members with nurses: Disseminate necessary information when entering the hospital and during treatment (100%); Having words, gestures, and friendly attitude towards patients and patient's family members (98.61%); Consulting patient care regime is (100%); Dedicated to helping patients, patients without suggestions, asking for gifts (97.22%); Publication of drugs (95.83%) and instructions on drug use (100%). Level of satisfaction with other factors of the Hospital: Quick administrative procedures (100%); Hygiene (94.45%); Modern infrastructure and equipment (65.28%).

Article Details

References

1. Lê Thị Thúy Hằng (2013), “Sự hài lòng của người bệnh, người nhà bệnh nhân với ĐD và BS tại khoa khám bệnh Bệnh viện Tuệ Tĩnh năm 2013” Đề tài tốt nghiệp cử nhân hệ VLVH khoa Điều dưỡng, trường Đại học Thăng Long (năm 2013),tr.35.
2. Đỗ Mạnh Hùng và CS (2013), “ Sự hài lòng của khách hàng về thái độ phục vụ bệnh nhân của Điều dưỡng viên tại Bệnh viện Nhi trung ương”
3. Nguyễn Kim Liên (2016), “Khảo sát mức độ hài lòng của người bệnh tại khoa phục hồi chức năng Bệnh viện trường Đại học Kỹ thuật Y tế Hải Dương tháng 4,5,6 năm 2016” Khóa luận tốt nghiệp Cử nhân phục hồi chức năng trường ĐHKTYT Hải Dương (năm 2016),tr.34
4. Nguyễn Văn Nam (2011), “Đánh giá sự hài lòng của người bệnh trầm cảm điều trị nội trú tại Bệnh viện Bệnh nhiệt đới Trung ương năm 2011”
5. Phạm Thị Thu Thảo (2003), “Khảo sát sự hài lòng của người nhà bệnh nhân đối với giao tiếp của điều dưỡng viên tại Bệnh viện Bạch Mai”, Tạp chí y học thực hành (870), số 5/2013
6. Phạm Thị Vân (2009), “Khảo sát thực trạng giao tiếp và ứng xử của điều dưỡng tại Bệnh viện đa khoa tỉnh Hà Giang từ tháng 4/2009 đến tháng 8/2009”
7. Đào Thị Vui và cộng sự (2004), “Báo cáo về thực trạng giao tiếp của điều dưỡng tại Bệnh viện nhi Trung ương”, tr.18-21
8. Nguyễn Huy Xuân (2013), “ Phân tích hoạt động cung ứng thuốc tại Bệnh viện tâm thần Hải Dương’’ NXB Bộ y tế trường ĐH Dược Hà Nội.