THE SATISFACTION OF PATIENTS ABOUT HEALTH CARE SERVICES AT OF COMMUNE HEALTH CENTERS AT BAU BANG DISTRICT, BINH DUONG PROVINCE IN 2019

Võ Thị Kim Anh1,, Trần Văn Hưởng1, Huỳnh Minh Chín2, Đào Thiên Phước3
1 Thang Long University
2 Binh Duong Department of Health
3 Nam Anh General Hospital

Main Article Content

Abstract

Introduction: The trend of selecting high-quality services for medical examination and treatment, choosing higher-level hospitals poses difficulties and requires the commune and ward health networks to constantly improve the quality of services to meet the needs increasing of the sick. Evaluation of patient satisfaction is considered a measure to measure the quality of health services, which is the basis for building health facilities and improving health care services. Objectives: To indentify the levels of the satisfaction of patients about health care services at of commune health centers at Bau Bang district, Binh Duong province. Method: A cross-sectional study was conducted on 326 who have being examined and treated outpatient treatment at Bau Bang district health station, Binh Duong province. Results: Most of respondents satisfied of health care service (the proportions of satisfaction were 79%). The results showed that patient’s satisfaction is related to age, marital status, accessibility, available facilities, quality of medical treatment and aspects of medical staff such as: ensure regulation of working time, attitude of medical staff. Conclusion: Most of respondents satisfied of health care service (the proportions of satisfaction were 79%), However, medical stations need to be fully equipped with equipment, medical staff should pay attention to working time to improve the satisfaction rate of patients.

Article Details

References

1. Bệnh viện số 23/11/2008 (2008) “Diễn đàn của các bệnh viện Việt Nam”, Tạp chí Cục khám chữa bệnh Bộ Y tế, 6-7.
2. Sở Y tế Đồng Tháp, Sở Kế hoạch và Đầu tư tỉnh Đồng Tháp (2013) "Báo cáo nghiên cứu thẻ báo cáo công dân (CRC) với y tế tuyến xã tại Đồng Tháp". tr. 5-88.
3. Sở Y tế Điện Biên, Sở Kế hoạch và Đầu tư Điện Biên (2014) “Báo cáo khảo sát sự hài lòng của người dân đối với dịch vụ y tế tuyến xã tỉnh Điện Biên”, Tr. 8 - 90.
4. Sở Y tế, Sở Kế hoạch và Đầu tư tỉnh Gia Lai (2016) Báo cáo khảo sát sự hài lòng của người dân đối với dịch vụ y tế cho bà mẹ và trẻ em tại một số xã thuộc địa bàn khó khăn tỉnh Gia Lai, thành phố Pleiku, Tr. 45 - 50.
5. Nguyễn Tiến Tuệ Tú (2018) ,"Thực trạng nhân lực tại các trạm y tế và sự hài lòng của người dân đến khám chữa bệnh tại các trạm y tế thuộc Quận 6, thành phố Hồ Chí Minh”, Khóa luận tốt nghiệp Bác sĩ Y học dự phòng, Đại học Y dược thành phố Hồ Chí Minh, Tr.67 – 88.
6. Donabedian Avedis (1966) “Evaluating the quality of medical care”, The Milbank memorial fund quarterly, 166-206.