ASSESSMENT OF OUTPATENT HEALTH CARE SERVICE QUALITY AT THE 108 MILITARY CENTRAL

Lê Thị Thu Hải, Bàn Nguyễn Thị Hằng, Vũ Hồng Vân

Main Article Content

Abstract

Objective: To assess some factors related to the service quality of outpatients in laser and cosmetic department of the 108 Central Military Hospital. Patients and method: The SERVPERF model of measurement for customer perception was used to measure hospital service quality by 600 outpatient in hospital. Results and conclusion: The mean score of service quality was 4,23 ±0,26, the five dimensions considered were 4,15 to 4,39. In the service quality , the quality dimensions with the highest scores were tangibles, the lowest scores were empathy. The results of the survey show a high degree of outpatient satisfaction at the 108 Central Military Hospital in 2020.

Article Details

References

1. Phạm Văn Hưng (2016) Thực trạng và một số yếu tố liên quan đến sự hài lòng của người bệnh tại khoa khám bệnh , Bệnh viện đa khoa huyện Nam Sách, tỉnh Hải Dương năm 2016, Thạc sĩ YTCC, Đại học Y Dược Hải Phòng,
2. Nguyễn Đăng Minh, Nguyễn Tiến Thành (2020) "Giải pháp quản trị yếu tố hữu hình giúp nâng cao chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh - Nghiên cứu tại Khoa Khám bệnh, Bệnh viện Hữu nghị Việt Đức". Tạp chí Công thương,
3. Lê Thị Kim Ngân, Lê Thị Thu Trang (2014) "Đánh giá mức độ hài lòng của bệnh nhân điều trị nội trú về chất lượng dịch vụ tại Bệnh viện đa khoa Trung Ương Cần Thơ ". Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ, Phần D: Khoa học Chính trị, Kinh tế và Pháp luật, 31, 8-16.
4. Nguyễn Văn Thắm (2018) Chất lượng dịch vụ chăm sóc da tại khoa Khám, Bệnh viện Da liễu thành phố Cần Thơ và một số yếu tố ănh hưởng năm 2018, Quản lý bệnh viện, Trường Đại học Y tế công cộng,
5. Rula Al-Damen (2017) "Health Care Service Quality and Its Impact on Patient Satisfaction - Case of Al-Bashir Hospital”". International Journal of Business and Management, 12 (9)
6. Mohammad-Hossein Biglu, Farnaz Nateq, Morteza Ghojazadeh, Ali Asgharzadeh (2017) "Communication Skills of Physicians and Patients' Satisfaction". Materia socio-medica, 29 (3), 192-195.
7. Z. Dong, M. R. Phillips (2008) "Evolution of China's health-care system". Lancet, 372 (9651), 1715-6.
8. Arab M Ghazi Tabatabaei S Rashidian A Rahimi Forushani A Zarei E (2012) "The Effect of Service Quality on Patient loyalty a Study of Private Hospitals in Tehran, Iran-annotated-annotated". Iranian Journal of Public Health, 41 (9) 71-77.