THE STATUS OF EVALUATING THE DILIGENCE SCORE AT HAI DUONG MEDICAL TECHNICAL UNIVERSITY

Lê Thúy Hường1,, Trương Thị Thu Hương1, Hoàng Thị Thu Hiền1
1 Haiduong Medical Technical University

Main Article Content

Abstract

Objective: Describe the status of evaluating the diligence score at Hai Duong Medical Technical. University and propose solutions to improve diligence assessment management efficiency. Methods: a descriptive cross-sectional survey of 144 lecturers teaching the courses and 1102 students of different majors at Hai Duong Medical Technical University.  Results: 97.2% - 100% of lecturers have publicly disseminated the diligence score rate, announced the scores and evaluated the diligence scores at the beginning of the course. The main criteria for assessing diligence scores: are attending enough classes in class (86.1%), a sense of compliance in learning (76.4%), and completing assigned self-study tasks: 87.5%. 100% of lecturers have difficulty in assessing students' diligence. 55.6% did not have clear and specific regulations on the criteria for evaluating diligence scores. 55.5% of students are not satisfied with teachers' diligence scores. Reason: There is a difference in the assessment of diligence scores among lecturers (87.1%); There are no clear and specific criteria for evaluating diligence scores (46.6%); Assessment of diligence scores is not fair: 33.5%; 75% of students and 90.3% of lecturers think that it is necessary to issue regulations on assessment of diligence score.

Article Details

References

1. Hội nghị trung ương 8 khóa XI. Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 4/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo
2. Quyết định Số: 17/VBHN-BGDĐT, ngày 15 tháng 5 năm 2014 về việc ban hành quy chế đào tạo đại học và cao đẳng hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ
3. Quyết định số 424/QĐ-ĐHKTYTHD ngày 15/09/2017 về việc ban hành Quy chế Đào tạo ĐH, CĐ chính quy theo hệ thống tín chỉ
4. Quyết định số 855/QĐ-ĐHKTYTHD ngày 29/10/2018 về việc ban hành quy định sửa đổi, bổ sung một số điều Quy chế Đào tạo ĐH, CĐ chính quy theo hệ thống tín chỉ