CURRENT STATE OF CONTINUOUS MEDICAL TRAINING OF NURSES AT VIET DUC UNIVERSITY HOSPITAL IN 2020 - 2021

Hoàng Thị Thùy Linh1,, Nguyễn Mạnh Khánh1
1 Vietduc University Hospital

Main Article Content

Abstract

The study aims to describe the current status of continuing training of nurses at Viet Duc University Hospital in the two years 2020 - 2021. A cross-sectional descriptive study by interviewing 331 nurses working in the hospital. The results showed that 96% of nurses have been participed CME training in the 2nd year of 2020-2021; the form of CME training mostly was in the hospital (98.4%); self-pay nurses for CME courses accounted for 13.6% and only 36.8% were granted training certificates. 44.1% of nurses thought that if they don't have enough CME training time, they can make up for training in the next year and 43.5% of nurses thought that the form of formal training (post-graduate training) was a form of CME training. Nearly 5% of nurses at different educational levels have not been participed CME training, 62.2% of nurses have attended training courses on hard skills such as emergency skill, urgent care, patient safety. and nearly 90% were satisfied with the CME training. 78.2 % of nurses have been participated in CME training in soft skills such as communication skills; 32% are trained in teamwork skills. Only 46.5% of nurses attended training in nursing intervention and care planning skills. Our study shows that the nurses’s CME training status mainly focuses on hard skills, there is still lack in soft skills and other skills according to the basic competence of nurses.

Article Details

References

1. World Health Organization. Regional Office for the Western Pacific 2018. Tổng quan quốc gia về Nhân lực y tế Việt Nam [‎Human resources for health country profiles : Viet Nam]‎. WHO Regional Office for the Western Pacific. https://apps.who.int/iris/handle/10665/260006
2. Ban Cán sự Đảng Bộ Giáo dục đào tạo (2010). Nghị quyết số 05-NQ/BCSĐ về đổi mới quản lý giáo dục đại học giai đoạn 2010-2012.
3. Murray EJ (2007). Nursing leadership and management for patient safety and quality care. Philadelphia: FA Davis Company 2017;LCCN 2016052944 | ISBN 9780803630215.
4. Hồ Phương Thúy (2021). Khảo sát thực trạng và nhu cầu đào tạo liên tục của điều dưỡng lâm sàng khối nội tại Bệnh viện Đa khoa tỉnh Tuyên Quang giai đoạn 2021 – 2022. Tạp chí Khoa học Điều dưỡng, Tập 4, số 2 (2021), tr: 28 -39.
5. Thắm TTH (2017). Thực trạng và nhu cầu Đào tạo liên tục của Điều dưỡng viên Viện Chấn thương chỉnh hình Bệnh viện Hữu nghị Việt Đức. Luận văn Thạc sĩ Y tế công cộng, Đại học Y tế Công cộng HN.
6. Văn Thắng, C. Thị Bình An (2022). Mô tả thực trạng và nhu cầu đào tạo liên tục của điều dưỡng viên tại bệnh viện Thanh nhàn năm 2021. Tạp chí Y học Việt Nam. 516, 1 (tháng 7 2022). DOI:https://doi.org/10.51298/vmj.v516i1.2976.
7. Trần Thị Tuyết Nhung (2021), Thực trạng đào tạo liên tục nguồn nhân lực điều dưỡng tại bệnh viện Đa khoa tỉnh Phú Thọ năm 2020. Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Y tế Công cộng.
8. Hồ Phương Thúy (2021). Khảo sát thực trạng và nhu cầu đào tạo liên tục của điều dưỡng lâm sàng khối nội tại Bệnh viện Đa khoa tỉnh Tuyên Quang giai đoạn 2021 – 2022. Tạp chí Khoa học Điều dưỡng, Tập 4, số 2 (2021), tr: 28 -39.
9. Lê Kim Tuyển, Lê Thị Thanh Hương (2022). Thực trạng đào tạo liên tục của Điều dưỡng các khoa lâm sàng và một số yếu tố ảnh hưởng tại Bệnh viện Đa khoa tỉnh Phú Yên giai đoạn 2019-2020. Tạp Chí Y học Cộng đồng, 63(1).