SATISFACTION OF HOSPITALIZED PATIENTS AT TUYEN QUANG TRADITIONAL MEDICINE HOSPITAL

Thị Thiện Mỹ Niên1,, Hoàng Thanh Nguyễn2
1 Tan Trao university
2 Hanoi medical university

Main Article Content

Abstract

Abstract: (1) Describe the satisfaction of inpatients with medical services at Tuyen Quang Traditional Medicine Hospital in 2021-2022. (2) Analysis of several factors related to inpatient satisfaction with DVYT at the said study site. Subjects and methods: A cross-sectional descriptive study was conducted on 228 patients receiving inpatient treatment at Tuyen Quang Traditional Medicine Hospital from September 2021 to March 2022. Result: The overall patient satisfaction index for medical services at the hospital is 87.28%. With an overall average satisfaction score of 4.10/5.00. Patients were most satisfied with the attitude and professional capacity of medical staff (93.4%); least satisfied with accessibility (87.3%). Relevant factors were statistically significant: age, education level, occupation, and type of visitation (p<0.05).

Article Details

References

1. Bộ Y tế. Quyết định 2151/QĐ-BYT Đổi mới phong cách, thái độ phục vụ của cán bộ y tế hướng tới sự hài lòng của NB, 2015.
2. Du Vũ Văn, Thiết Nguyễn Bá. Đánh giá mức độ hài lòng của NB nội trú về chất lượng dịch vụ y tế tại khoa điều trị theo yêu cầu BV Phụ sản Trung ương năm 2016, Tạp chí Y học dự phòng. 2017; 27(3):154.
3. Hải Trương Ngọc, Lê Nguyễn Thị Thu, Dung Dương Thị Mỹ và cộng sự. Kết quả ban đầu khảo sát sự hài lòng của NB điều trị tại khoa nội tổng hợp BV Chợ Rẫy. Tạp Chí Học TP Hồ Chí Minh. 2011; Tập 15(Số):424-429.
4. Hường Nguyễn Thu. Đánh giá sự hài lòng của NB về dịch vụ khám chữa bệnh tại khoa khám bệnh, BV Đa khoa tỉnh Tuyên Quang năm 2016 [Luận văn chuyên khoa II], Đại học Y tế Công cộng; 2016.
5. Lý Nguyễn Ngọc. Đánh giá sự hài lòng của NB nội trú về công tác chăm sóc điều dưỡng tại khoa Nội tổng hợp BV Đa khoa tỉnh Tuyên Quang năm 2013 [Luận văn thạc sĩ], Trường Đại học Y tế Công cộng; 2013.
6. Phong Nguyễn Hoài, Thắng Nguyễn Văn, Jane Dimmitt Champion. Sự hài lòng của bệnh nhân điều trị nội trú tại BV đa khoa Trung ương Cần Thơ. Tạp chí Y học TP. Hồ Chí Minh.2013; 17(3): 217-222.
7. Tú Trần Thị Cẩm, Phú Bùi Đức, Hương Trần Thị Xuân và cộng sự. Nghiên cứu sự hài lòng của NB về công tác khám chữa bệnh tại BV Trung ương Huế năm 2012. Tạp chí Y học thực hành. 2014; 903(1): 54-60.
8. Asamrew N, Endris AA, Tadesse M. Level of Patient Satisfaction with Inpatient Services and Its Determinants: A Study of a Specialized Hospital in Ethiopia. Journal of Environmental and Public Health; 2020; 1–12.