NURSE'S KNOWLEDGE ABOUT REHABILITATION CARE FOR CEREBRAL STROKE PATIENTS AFTER THE ACUTE PHASE AT QUANG NINH TRADITIONAL MEDICINE HOSPITAL, 2021
Main Article Content
Abstract
Nurse's knowledge plays an important role in providing patient care with good quality. Objective: To evaluate nurse's knowledge about rehabilitation care for cerebral stroke patients after the acute phase. Participants and method: A cross-sectional descriptive study performed on 55 nurses who have been working as nurses for 13 months and more at 03 wards: Acupuncture ward, Rehabilitation ward and Geriatrics ward. Result: General knowledge of nurses about rehabilitation care is inadequate, accounted for 71.4%. Inadequate knowledge with high rate is: secondary injury; swallowing disorders assessment, pain relief; correct posture care; exercise-mobilization; urinary tract care; venous thromboembolism prevention, respectively 65,5%; 76,4%; 54,5%; 40,0%; 45,5%; 63,6% và 61,8%. In addition, the nurse’s knowledge is inadequate on preventing stroke recurrence and secondary injury; creating a suitable living and working environment, respectively 54,5%; 63,6% và 72,7%. Conclusion: Nurse’s knowledge about rehabilitation care for cerebral stroke patients after the acute phase is limited.
Article Details
Keywords
nurse, rehabilitation care, cerebral stroke
References
2. Lương Tuấn Khanh, Fujitani Junko (2020). Chăm sóc và phục hồi chức năng sớm sau đột quỵ. Dự án cải thiện chất lượng chăm sóc sau đột quỵ
3. Nguyễn Văn Thông, Đinh Thị Hải Hà, Nguyễn Hồng Quân và các cộng sự (2008). Tình hình tử vong trong 10 năm (2003-2012) tại Trung tâm đột quỵ Bệnh viện TƯQĐ 108.
4. Hoàng Ngọc Thắm (2012). Thực trạng nhu cầu và chăm sóc phục hồi chức năng cho người bệnh đột quỵ giai đoạn cấp của điều dưỡng viễn tại bệnh viện đa khoa tỉnh Đắk Lắk năm 2012, Luận văn Thạc sỹ Quản lý bệnh viện, Đại học Y tế công cộng, Hà Nội.
5. Baatiema L, Otim ME, Mnatzaganian G, et al. (2017). Health professionals’ views on the barriers and enablers to evidence-based practice for acute stroke care: a systematic review. Implement Sci ; 12: 74.
6. Jones SP, Miller C, Gibson JME, et al. The impact of education and training interventions for nurses and other health care staff involved in the delivery of stroke care: an integrative review. Nurse Educ Today 2018; 61: 249–257.
7. Katan M, Luft A (2018). Global burden of stroke. Semin Neurol; 38: 208–211
8. Melnikov S. (2020). The need for knowledge and skills in the care of post-stroke patients. Eur J Cardiovasc Nurs, 19(6), 456–457.