SOME FACTORS RELATED TO RESULT OF TRAINEE'S ASSESSMENT ON CONTINUOUS TRAINING ACTIVITIES IN BACH MAI HOSPITAL, 2020-2021

Thị Hằng Lê1,, Thị Lý Trần 2
1 VNU Hanoi-University of Medicine and Pharmacy
2 National cancer hospital

Main Article Content

Abstract

Background: Medical staff work in medical facilities are obliged to attend continuous training courses to meet the professional requirements of their current position. Teaching methods in continuing training must be suitable for adult trainees. Objective: Analyzing some factors related to result of trainee’s assessment of continuous training in Bach Mai hospital, 2020-2021. Methods: Cross-sectional study, quantitative research. Results: This study collected information from 413 trainees, in Bach Mai Hospital through questionnaires and retrospective data from training courses management records. The research results show that, there are differences about the result of trainee’s assessment of continuous training according to factors such as age, occupational title, field of training of trainees (p<0.05).

Article Details

References

1. Bộ Y tế (2013), “Thông tư số 22/2013/TT-BYT, ngày 8/9/2013 của Bộ Y tế về hướng dẫn đào tạo liên tục cho cán bộ y tế.
2. Bộ Y tế (2020), Thông tư số 26/2020/TT-BYT ngày 28/12/2020 của Bộ Y tế sửa đổi, bổ sung một số điều của Thông tư 22/2013/TT-BYT ngày 9/9/2020. tháng 8/2013 của Bộ trưởng Bộ Y tế hướng dẫn về đào tạo liên tục cho cán bộ y tế.
3. Trung tâm Đào tạo và Chỉ đạo tuyến - Bệnh viện Bạch Mai (2014), Báo cáo tổng kết công tác đào tạo. Tổng kết cuối năm 2014.
4. Trịnh Yên Bình (2013), Thực trạng nguồn nhân lực, nhu cầu đào tạo liên tục cho cán bộ y học cổ truyền và đánh giá hiệu quả một số giải pháp can thiệp, Luận án Tiến sĩ Y học, Trường Đại học Y Hà Nội.
5. Thái Phương Oanh (2017), Đánh giá hoạt động đào tạo liên tục tại Bệnh viện Bạch Mai năm 2017. Nghiên cứu cấp cơ sở tại Bệnh viện Bạch Mai.
6. Ronald M. Cervero and Julie K. Gaines (2014), "Effectiveness of Continuing Medical Education: Updated Syntheses of Systematic Reviews", Accreditation Council for Continuing Medical Education, July 2014.
7. Marjan Laal, Ashkan Laal, Arsalan Aliramaei (2013), "Continuing education; lifelong learning", Procadia - Social and Behavioral Sciences 116 (2014) 4052 - 4056.
8. Schutze H., Shell A., Brodaty H. (2018), Development, implementation and evaluation of Australia”s first national continuing medical education program for the timely diagnosis and management of dementia in general practice. BMC Med Educ, 18 (1), pp. 194.