DEPRESSIVE DISORDER OF STUDENTS OF GRADE 12 AT DINH TIEN HOANG HIGH SCHOOL IN DONG NAI PROVINCE, 2022

Minh Hải Lê1, Ngọc Thanh Trúc Dương 1, Hoài Nam Nguyễn2, Thị Bạch Yến Bùi 3, Thanh Hải Phan 4, Thị Ngọc Nga Phạm 4, Thị Yến Nhi Tô 4, Hồng Hà Nguyễn4, Hiệp Phúc Nguyễn4
1 Food Safety Management Authority of Ho Chi Minh City
2 Ho Chí Minh city Department of health
3 Dong Nai Department of health
4 Can Tho University of Medicine - Pharmacy

Main Article Content

Abstract

Background: Depression in students is one of the most current concerns. According to experts, this condition tends to increase significantly. Material and methods: a cross-sectional study was carried out from March 2022 to April 2022 on 260 grade 12 students studying at Dinh Tien Hoang high school, Dong Nai province. Results: n 260 students participating in the study, the overall rate of depressive disorder of the students was 49.6%. The prevalence of mild depressive disorder is 20.8%; moderate level of depression was 19.6%; major depression was 5.4%; and the lowest level was very severe depression (3.8%). The characteristics of the number of overtime subjects; usual participating activities (at least once a week); close friends that can share information; number of siblings in the family; family economic circumstances; family life situation and characteristics of activities to help with housework are statistically significant with the rate of depressive disorder (p<0.05).Conclusions: Up to 49.6% of students at Dinh Tien Hoang High School suffer from mild to moderate depressive disorder. There is a need for effective solutions from families, schools and researchers.

Article Details

References

1. Trần Thị Mỵ Lương, Phan Diệu Mai (2019). Thực trạng trầm cảm ở học sinh trung học phổ thông: nghiên cứu trên địa bàn tỉnh Ninh Bình và thành phố Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, 166:146-150.
2. Nguyễn Minh Nghĩa (2022), Thực trạng trầm cảm ở học sinh lớp 10 tại trường trung học phổ thông Việt Nam – Ba Lan, thành phố Hà Nội. Khóa luận tốt nghiệp đại học, Trường đại học Y Dược, Đại học Quốc gia Hà Nội.
3. Quỹ Nhi đồng Liên Hiệp Quốc (2018). Sức khỏe tâm thần và tâm lý xã hội của trẻ em và thanh niên tại một số tỉnh và thành phố ở Việt Nam. UNICEF, pp.25-113.
4. Tôn Thất Toàn, Nguyễn Thị Quế Lâm (2020), Thực trạng trầm cảm, lo âu, stress và hành vi, nhu cầu tìm kiếm sự trợ giúp tâm lý học sinh lớp 12 trường trung học phổ thông Lê Quý Đôn, tỉnh Khánh Hòa, năm 2018, 30 (4), Tạp chí Y Học Dự Phòng, tr. 190-196.
5. Danh Thành Tín, Lê Minh Thuận, Huỳnh Ngọc Thanh (2021), Tỷ lệ stress, lo âu, trầm cảm của học sinh Trường THPT chuyên Vị Thanh Tỉnh Hậu Giang và các yếu tố liên quan, Tạp chí Y học Thành phố Hồ Chí Minh, 25 (2), tr.161-167.
6. Viện sức khỏe tâm thần, Thang đánh giá Lo âu - Trầm cảm - Stress (DASS 21). URL: http://nimh.gov.vn/thang-danh-gia-lo- au-tram-cam-stress-dass-21/.
7. Thai TT, Vu TLLN, Bui THH (2020), Mental Health Literacy and Help-Seeking Preferences in High School Students in Ho Chi Minh City, Vietnam. School Mental Health, 12(2):378-387.