SATISFACTATION OF INP-PATIENTS WITH HEALTH CARE SERVICES IN THE CAO BANG PROVINCAL GENERAL HOSPITAL
Main Article Content
Abstract
Objective: This study aimed to evaluate the satisfaction of inpatients who treated at Cao Bang provincal General Hospital in 2022. Methods: A cross-sectional descriptive study. The study subjects were 405 inpatients of the hospital Results: The patients’ satisfaction rate with accessibility was 87.4%. The satisfaction rate for transparency of information and medical examination and treatment procedures was 93.8%. The satisfaction rate of facilities and facilities for patients was 80.7%. The percentage of patients satisfied with the attitude and professional capacity of health workers was 80.7. Conclusions and recommendations: Some patients were still not satisfied with the health care services at the hospital, so the hospital needs to improve service quality in order to improve the satisfaction of patients.
Article Details
Keywords
Satisfaction, inpatients, Cao Bang
References
2. Bộ Y tế (2016), Quyết định số 6858/QĐ-BYT ban hành Bộ tiêu chí chất lượng bệnh viện Việt Nam, phiên bản 2.0, Hà Nội.
3. Bệnh viện đa khoa tỉnh Cao Bằng (2020), Báo cáo tổng kết công tác bệnh viện năm 2021 và phương hướng nhiệm vụ năm 2022, Cao Bằng.
4. Hoàng Văn Trình và Lương Khánh Duy (2020), "Trải nghiệm của người bệnh và thân nhân trong quá trình điều trị nội trú tại bệnh viện tỉnh Bình Phước năm 2019", Tạp chí Y học thành phố Hồ Chí Minh, 24 (1), tr. 27-33.
5. Nguyễn Ngọc Phước và cộng sự (2014), Đánh giá sự hài lòng người bệnh nội trú và người nhà người bệnh về chất lượng dịch vụ y tế tại viên tim mạch – Bệnh viện Bạch Mai năm 2014, Báo cáo khoa học cấp cơ sở, Viện tim mạch – Bệnh viện Bạch Mai.
6. Trần Thanh Bình (2020). “ Sự hài lòng của người bệnh điều trị nội trú đối với dịch vụ khám chữa bệnh tại bệnh viện y học cổ truyền Thái nguyên”. Luận văn chuyên khoa II chuyên ngành y tế công cộng, Trường Đại học Y-Dược Thái Nguyên.