DIFFICULTIES IN STUDYING OF THE FIRST-YEAR STUDENTS OF NAM DINH UNIVERSITY OF NURSING ACADEMIC YEAR 2021 - 2022 IN THE CONDITIONS OF COVID-19 PANDEMIC

Đình Dũng Dương 1,, Thị Hoa Hoàng1, Thị Là Vũ1, Quốc Bảo Đinh 1
1 Namdinh University Of Nursing

Main Article Content

Abstract

In the academic year 2021-2022, the evolution of the Covid-19 epidemic creates a number of learning difficulties for first-year students of Nam Dinh University of Nursing. Objective: To describe some learning difficulties of first-year full-time university students of Nam Dinh University of Nursing in the academic year 2021-2022 in the context of the COVID-19 epidemic. Participants and method: A cross-sectional descriptive study was carried out on 601 full-time university students in the first year of the academic year 2021 – 2022 Nam Dinh University of Nursing. Data is collected in the form of self-filling from February 2022 to the end of June 2022. Result: 100% of first-year students of Nam Dinh University of Nursing encounter difficulties in the context of the Covid-19 epidemic. Difficulties with a high percentage of affected students include: over 40% of students are not active in learning and exchanging lessons; over 20% have not yet adapted to learning and teaching methods; over 20% have difficult family circumstances, over 20% have difficulties with online learning. Conclusion: In the context of the Covid-19 epidemic, first-year students of Nam Dinh University of Nursing face many difficulties in studying.

Article Details

References

1. Babicka-Wirkus, A., Wirkus, L., Stasiak, K., Kozłowski, P. (2021). University students’ strategies of coping with stress during the coronavirus pandemic: Data from Poland. PLoS ONE, 16(7).
2. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2020). 63/63 tỉnh, thành cho học sinh nghỉ học để phòng dịch nCoV. Truy cập từ https:// moet.gov.vn/tintuc/ Pages/phong-chong-nCoV.aspx?ItemID=6454.
3. Dũng, B. Q. và cs. MỘT SỐ KHÓ KHĂN CỦA SINH VIÊN KHI HỌC TRỰC TUYẾN TRONG BỐI CẢNH ĐẠI DỊCH COVID-19.
4. Hoàng Trọng, Chu Nguyễn Mộng Ngọc (2008). Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS. Nxb. Hồng Đức, TP.HCM.
5. https://namdinh.gov.vn/portal/Pages/Phong-chong-dich-COVID-19.aspx
6. Moffat, K. J., McConnachie, A., Ross, S., & Morrison, J. M. (2004). First year medical student stress and coping in a problem‐based learning medical curriculum. Medical education, 38(5), 482-491.
7. Nguyễn, T. H. (2008). Khó khăn tâm lý trong học tập của sinh viên năm thứ nhất trường cao đẳng Bến Tre.
8. Phạm, L. D., & Trần, T. L. (2020). Thực trạng học tập trực tuyến của sinh viên trường Đại học Giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội trong đại dịch Covid-19.
9. Tứ, N. T., & Duyên, Đ. T. D. (2013). Những khó khăn trong cuộc sống của sinh viên năm nhất Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học, (50), 120.
10. Wiliam, J.F & Roy, K. (2003). Factors influencing academic success or failure of first-year and senior university students: do education students and lecturers perceive things differently?. South African Journal of Education, 23(4), 254-260.