EVALUATION OF SATISFACTION OF INPATIENTS AT THE REHABILITATION DEPARTMENT - DANANG HOSPITAL IN 2022

Văn Bằng Nguyễn1,, Công Huân Nguyễn2, Thị Thu Thủy Trần3, Thu Hiền Trần4, Thị Ngọc Ánh Trần4, Mậu Toản Nguyễn5
1 103 Military Hospital
2 Da Nang hospital
3 Hanoi university of public health
4 CDC Ha Noi
5 Preventive Medicine Team - Military Region 5

Main Article Content

Abstract

Objectives: Evaluation of the satisfaction of inpatients treated at the rehabilitation department - Da Nang hospital. Subjects and Methods: 106 inpatients treated at the Department of Rehabilitation - Da Nang Hospital, from 5 days or more, agreed to participate in the study from February 2022 to July 2022; interviews based on the satisfaction assessment toolkit of the Ministry of Health issued in Decision 3869/QD-BYT dated August 26, 2019 on the issuance of the satisfaction survey form for patients and medical staff; The data were processed using the statistical software SPSS 20.0. Results: Overall satisfaction rate with medical examination and treatment services (80.1%), transparency of information and examination procedures (100%), service accessibility (98.1%), the attitude and professional competence of medical staff (92.5%), service delivery results (79.2%), facilities and methods service facilities (31.1%).  Conclusions: overall satisfaction with medical examination and treatment services, transparency of information and examination procedures, transparency of information and examination procedures, service accessibility, attitude and professional competence of medical staff economy accounts for a high proportion; Satisfaction on facilities and facilities is low.

Article Details

References

1. Bộ Y Tế (2013). “Quyết định 4448/QĐ-BYT của Bộ Y tế ngày 06 tháng 11 năm 2013 về việc phê duyệt đề án xác định phương pháp đo lường sự hài lòng của người dân với các dịch vụ y tế”
2. Rajkumari B. Nula P. (2017). Patient’s satisfaction with care in a government health facility in North East India: A cross-sectional study. Journal of Medical Society, 31(2), 94–8.
3. Nguyễn Thị Thu Hiền (2020), Một số yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng về dịch vụ nội soi tiêu hóa tại khoa Nội tiêu hóa – Gan mật Bệnh viện Đà Nẵng năm 2020, Luận văn thạc sỹ trường đại học Y tế công cộng, Luận văn Thạc sĩ, Đại học Y tế Công Cộng.
4. Trần Ngọc Phúc (2018), Đánh giá sự hài lòng của người bệnh ngoại trú về dịch vụ khám chữa bệnh tại Viện Y dược học dân tộc thành phố Hồ Chí Minh
5. Hoàng Văn Khoan (2017), Sự hài lòng của người bệnh với dịch vụ điều trị theo yêu cầu tại khoa Laser và săn sóc da bệnh viện da liễu trung ương năm 2017, Luận văn Thạc sĩ Quản lý bệnh viện, Đại học Y tế Công Cộng
6. Quyết định 4969/QĐ-BYT (2017), kiểm tra đánh giá chất lượng bệnh viện khảo sát hài lòng người bệnh
7. Nguyễn Thị Phượng (2019), Sự hài lòng của người bệnh nội trú về dịch vụ khám chữa bệnh tại các khoa ngoại Bệnh viện Bình Dân năm 2019., Luận văn Thạc sĩ Quản lý bệnh viện, Đại học Y tế Công Cộng
8. Nguyễn Văn Đại (2020), Sự hài lòng về chất lượng dịch vụ của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện C Thái Nguyên năm 2019 và một số yếu tố ảnh hưởng., Luận văn Thạc sĩ Quản lý bệnh viện, Đại học Y tế Công Cộng
9. Nguyễn Thị Kim Dung (2018), Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của người nhà bệnh nhi đang điều trị tại bệnh viện Nhi đồng thành phố Hồ Chí Minh
10. Phạm Thị Thùy Ninh (2020), Khảo sát sự hài lòng đến khám và điều trị nội trú tại bệnh viện YHCT-PHCN quận 9, TPHCM năm 2019., Luận văn Thạc sĩ, Đại học Y tế Công Cộng