THE SATISFACTION OF OUTPATIENTS TO MEDICAL EXAMINATIONS AT HOSPITAL OF VIETNAM NATIONAL UNIVERSITY, HANOI IN 2021
Main Article Content
Abstract
Objective: To evaluate the satisfaction of outpatients to medical examinations at Hospital of Vietnam National University, Hanoi in 2021. Method: A cross-sectional study was conducted on 400 subjects during the period from 01/2021 to 04/2022. Results: The rate of patient satisfaction with access was 78%; The rate of patient satisfaction with transparency of information was 82%; The rate of patient satisfaction with infrastructure was 75.3% and the rate of patient satisfaction with attitude and professional competence of medical staff was 87.3%. Conclusion: Most outpatients were satisfied with medical examinations at Hospital of Vietnam National University, Hanoi in 2021.
Article Details
Keywords
Hospital of Vietnam National University, Hanoi, satisfaction, outpatients
References
2. Bệnh viện Đa khoa Khu vực Phúc Yên (2017), Báo cáo khảo sát hài lòng người bệnh ngoại trú của bệnh viện Đa khoa Khu vực Phúc Yên năm 2017, Vĩnh phúc.
3. Bệnh viện Quận Thủ Đức (2017), Khảo sát mức độ hài lòng của người bệnh ngoại trú và thân nhân tại bệnh viện Quận Thủ Đức, Thành phố Hồ Chí Minh tháng 5 năm 2017, Hồ Chí Minh.
4. Lê Thanh Chiến (2017), Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh về khám, chữa bệnh tại ba Bệnh viện đa khoa hạng 1 thuộc Sở Y tế Thành phố Hồ Chí Minh và hiệu quả của mốt số biện pháp can thiệp, Hồ Chí Minh.
5. Ngô Thị Ngoãn và Trần Thị Thủy (2002), Quản lý công tác chuyên môn bệnh viện, quản lý bệnh viện.
6. Nguyễn Thị Hồng Thu. (2016), "Sự hài lòng của người bệnh ngoạitrú về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh tại Bệnh viện Tim Hà Nội năm 2016", Tạp chí Y học dự phòng. 27(2), pp. trang 134-142.
7. Viện Chiến lược và Chính sách y tế (2017), Báo cáo mức độ hài lòng của người bệnh đối với tinh thần thái độ phục vụ của cán bộ y tế, Hà Nội.
8. Salomon Laurence, et al. (1999), "Construction of a scale measuring inpatients' opinion on quality of care", International journal for quality in health care. 11(6), pp. 507-516.