THE SURVEY OF ADAPTATION TO LEARNING ACTIVITIES OF THE FIRST-YEAR STUDENTS IN THE LABORATORY DEPARTMENT OF HAI DUONG MEDICAL TECHNICAL UNIVERSITY

Mạc Thị Thảo, Nguyễn Thị Kiều Liên, Nguyễn Thị Nga, Phạm Thị Thùy Như

Main Article Content

Abstract

Objective: Survey of adaptation to learning activities of the first-year students in the Laboratory Department of Hai Duong Medical Technical University and a number of influencing factors. Subjects and methods: Cross-sectional survey. Results: The average adaptation to learning activities of the first-year students in the Laboratory Department of Hai Duong Medical Technical University was 93,4%. In the average adaptation group, 40,2% of students have average results and 0,8% of sudents have excellent results. Students still face many difficulties in keeping up with the progress of studying at university, the rate of students satisfied with their study outcome and their learning situation is still low. Among the groups of factors that affected the adaptive level of learning, the factors that students themselves are considered to be the most influential.

Article Details

References

1. Cao Thị Thanh Nhàn (2016), “Thích ứng tâm lý – xã hội của sinh viên năm thứ nhất trường Đại học Hải Phòng”, Đại học quốc gia Hà Nội, Trường Đại học Khoa học xã hội và nhân văn.
2. Nguyễn Đức Quỳnh (2014), “Thích ứng với hoạt động học tập của sinh viên năm thứ nhất trường Đại học phòng cháy chữa cháy”, Đại học quốc gia Hà Nội, Trường Đại học Khoa học xã hội và nhân văn.
3. Võ Văn Việt (2018), “Đo lường sự thích ứng của sinh viên năm thứ nhất với môi trường đại học”, Tạp chí Khoa học ĐHQGHN: Nghiên cứu Giáo dục tập 34, số 3.
4. Nguyễn Thị Thu An (2016), “Những nhân tố ảnh hưởng đến kết quả học tập của sinh viên năm I-II trường Đại học Kỹ thuật – công nghệ Cần Thơ”, Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ.
5. Trần Thị Minh Đức (2004), “Nghiên cứu sự thích ứng của sinh viên năm thứ nhất trường Đại học Quốc gia Hà Nội với môi trường Đại học”, Đại học Quốc gia Hà Nội.