SATISFACTION OF PATIENTS AND THEIR FAMILY WHO COME FOR EXAMINATION AND TREATMENT AT THE NATIONAL LUNG HOSPITAL

Thị Lý Trần1,
1 National lung hospital

Main Article Content

Abstract

Background: The quality of medical services and satisfaction of the patients are interrelated. Objectives: Describe the satisfaction of patients and their family who come for examination and treatment at the National Lung Hospital, in 2017. Methods: Cross-sectional survey, quantitative research. Results: There is a statistically significant difference (p<0.05) in the satisfaction between different patient groups: Satisfaction rate of patients who come to the clinic (39.5%); Inpatients (52.1%); Outpatients (19.6%); Patients’ family (46%). The field with the lowest satisfaction is access to medical services (38.4%). The field with the highest satisfaction is the condition of facilities and services (61.6%).

Article Details

References

1. Bệnh viện Lao và Bệnh phổi Trung ương (2007), Bệnh viện Lao và Bệnh phổi Trung ương: Lịch sử 50 năm xây dựng và trưởng thành, Hà Nội.
2. Bệnh viện Phổi Trung ương (2014), Báo cáo tổng kết công tác năm 2015 và phương hướng hoạt động năm 2015.
3. Liz Gill and Lesley White (2009), “A critical review of patient satisfaction”, Leadership in Health Services, 22 (1), pp.8 – 19, available at http://www.emeraldinsight.com/journals.htm?articleid=1770717&show=abstract, accessed by 20/4/2016.
4. WHO (2008), Strategic Plan for Strengthening Health System in the WHO Western Pacific Region, Manila.
5. Nguyễn Thị Ly (2007), “Khảo sát sự hài lòng của NB điều trị nội trú tại các bệnh viện tỉnh Hải Dương năm 2007”, Kỷ yếu đề tài nghiên cứu khoa học Điều dưỡng - Hội nghị Khoa học Điều dưỡng Toàn quốc lần thứ Ba, Hà Nội tr. 163 - 167.
6. Nguyễn Mạnh Tuyên và CS (2012), Mức độ hài lòng của người bệnh tại bệnh viện trường Đại học Tây Nguyên, năm 2012.