QUALITY OF LIFE OF NURSING STUDENTS OF LEARNING AND WORKING AT HANOI MEDICAL UNIVERSITY IN 2022

Trọng Tài Nguyễn1,, Minh Tuấn Vũ1, Văn Chiến Lâm1, Hạ Anh Nguyễn1
1 HMU

Main Article Content

Abstract

Background: Quality of life (CLCS) is a term that has the overall meaning of an individual's satisfaction with all the various factors of life. In which, students are studying at universities, which have been mentioned by many studies in the world and Vietnam and given authentic evidences about the effects of factors affecting students' quality of life. pellets. It also helps universities get a clearer picture of their students to come up with better solutions on training strategies. Objectives: Describe the quality of nursing students studying while working at Hanoi Medical University in 2022 using the EQ-5D-5L scale and describe some related factors. Method: Cross-sectional description based on data collected through a set of questionnaires designed according to the EQ-5D-5L scale on Google Form. For all nursing students studying and working at Hanoi Medical University, from January 1, 2022 to December 31, 2022, satisfying the selection and exclusion criteria. The study carried out measuring and evaluating CLCS according to the EQ-5D-5L toolkit to provide the health status of the interviewees. Results: The study showed that the mean score of quality of life according to the EQ-5D-5L scale was 0.95 ± 0.074 and the EQ-VAS scale was 88.1. The main health problems faced by the trainees were pain/discomfort and anxiety/melancholy. There is a relationship between the quality of life according to the EQ-5D-5L scale with the factors of gender, overtime and acute illness. Conclusions: The average CLCS score of nursing students studying while working at Hanoi Medical University is high. The main health problems faced by the trainees were pain/discomfort and anxiety/melancholy. There is a relationship between quality of life and factors such as sex, overtime and acute illness.

Article Details

References

The WHOQOL Group. The World Health Organization Quality of Life Assessment (WHOQOL). Development and psychometric properties. Soc Sci Med 1998;46:1569-1585.
2. https://www.cdc.gov/hrqol/concept.htm
3. G Messina, C Quercioli, G Troiano, C Russo, E Barbini, F Nisticò, N Nante, Medical students’ quality of life: Gianmarco Troiano, European Journal of Public Health, Volume 26, Issue suppl_1, November 2016, ckw175.112.
4. Mai, Dương Ngọc Lê và cộng sự. Chất lượng cuộc sống sinh viên Đại học Y Hà Nội năm học 2018-2019 và các yếu tố liên quan. Tạp chí nghiên cứu Y học 2019.
5. Tuấn, Dương Viết và cộng sự. Chất lượng cuộc sống của sinh viên năm thứ tư và một số yếu tố liên quan tại Trường Đại học Dược Hà Nội năm 2019. Tạp chí Nghiên cứu Dược & Thông tin thuốc, 2020, tập 11, số 3, trang 2-9.
6. Hiền, Ngô Thị Thu và cộng sự. Chất lượng cuộc sống của sinh viên năm thứ tư và một số yếu tố liên quan tại trường Đại học Thăng Long năm học 2018 – 2019. Tạp chí Y tế công cộng 2019, 49, tr.36-45.
7. Tuấn, Vũ Minh và cộng sự. Chất lượng cuộc sống của sinh viên Viện đào tạo Y học dự phòng và Y tế công cộng, trường Đại học Y Hà Nội. Tạp chí Y học Việt Nam. Số 521. Tháng 12. Số 01. 2022.