SOME FACTORS RELATED TO SATISFACTION OF PATIENTS AND THEIR FAMILY AT THE NATIONAL LUNG HOSPITAL

Thị Lý Trần1,
1 Central Lung Hospital

Main Article Content

Abstract

Background: Patient’s satisfaction is a measure of the quality of service delivery in hospitals. Objectives: Analyze some factors related to the satisfaction of patients and their family who come for examination and treatment at the National Lung Hospital, in 2017. Methods: Cross-sectional survey, quantitative research. Results: This study collected information from 1.049 patients and their family at the National Lung Hospital through questionnaires. The study results showed that two factors related to satisfaction of patients were gender and duration of treatment (p<0.05).

Article Details

References

1. Bệnh viện Lao và Bệnh phổi Trung ương (2007), Bệnh viện Lao và Bệnh phổi Trung ương: Lịch sử 50 năm xây dựng và trưởng thành, Hà Nội.
2. Bệnh viện Phổi Trung ương (2014), Báo cáo tổng kết công tác năm 2015 và phương hướng hoạt động năm 2015.
3. Nguyễn Mạnh Tuyên và CS (2012), Mức độ hài lòng của người bệnh tại bệnh viện trường Đại học Tây Nguyên, năm 2012.
4. Bùi Thị Thu Hương (2009), Đánh giá sự hài lòng của NB về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh tại khoa Khám bệnh, Bệnh viện đa khoa huyện Tiên Du, tỉnh Bắc Ninh năm 2009, Luận văn Thạc sỹ Y tế công cộng, trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội.
5. Nguyễn Thị Hồng Thái và CS (2009), Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về thái độ giao tiếp của nhân viên y tế và các yếu tố liên quan tại Bệnh viện Lao và Bệnh phổi Trung ương, Bệnh viện Phổi Trung ương, Hà Nội.
6. Lê Thị Kim Ngân và CS (2013), Đánh giá mức độ hài lòng của bệnh nhân điều trị nội trú về chất lượng dịch vụ tại bệnh viện đa khoa trung ương Cần Thơ, năm 2013.