EXPERIENCE OF INPATIENTS WITH MEDICAL STAFF AT THE DEPARTMENT OF SURGERY VINMEC TIMES CITY INTERNATIONAL GENERAL HOSPITAL IN 2021 AND SOME RELATED FACTORS

Huy Hoàng Nguyễn1, Thị Phúc Nguyệt Trần2, Tường Vân Phạm3,
1 Vimec Times City International General Hospital
2 Thang Long university
3 HMU

Main Article Content

Abstract

Objective: Describe the patient's experience with the care of doctors and nurses at the Department of Surgery at Vinmec Times City International Hospital in 2021 and identify some related factors. Subjects and methods: Cross-sectional description of 228 patients at the Surgery Department of Vinmec Times City International General Hospital, data collected through the experience assessment toolkit developed by the Medical Quality Research Agency built by the US. Results: Patient's experience of nursing care: positive 90.4%; not positive 9.6%. Positive experience with respect is 98.7%, listening 99.1%; easy to understand explanations 97.4% and help when called 98.7%. Patient's experience of doctor's care: positive 92.1%; not positive 7.9%. In which, 95.6% of respect is received, 95.2% is listened to, and 94.7% is easy to understand. The relationship shows that patients with a high school education or less have a positive experience level 2.9 times higher than a higher level (experience with nursing). Hospital stays of 2 days or less experienced 3.8 times and 3.6 times higher levels of positivity compared to the group of hospital stays of more than 2 days (experiences with nurses and doctors, respectively). Conclusion: Patients have a very high positive experience with health workers, however, it is necessary to examine to find the causes and improve service quality for the negative experiences of patients

Article Details

References

Renate A.K et al (2014), "How nurses and their work environment affect patient experiences of the quality of care: a qualitative study", BMC Health Services Research 14, 249.
2. Jason A, Victoria N, Dianne M, et al. (2014), "Difining Patient Experience", Patient Experience Journal 1(2), 7-19
3. Yuhua B, Guanrong F, Dongdong Z, et al. (2017), "Patient experience with outpatient encounters at public hospitals in Shanghai: Examining different aspects of physician services and implications of overcrowding", PLoS One Journal, 12(2): e0171684
4. Nguyễn Thanh Bình, Vũ Thị Thu Hương và CS (2020), Trải nghiệm của người bệnh trong quá trình điều trị nội trú tại Bệnh viện Quận 2, thành phố Hồ Chí Minh, năm 2020, Tạp chí Y học dự phòng, 31(2), 117–125.
5. Nguyễn Thị Huyền Trâm (2019), Trải nghiệm của bệnh nhân điều trị nội trú tại Khoa Ngoại, Bệnh viện Đại học Y Hà Nội năm 2018 và một số yếu tố liên quan. Luận văn thạc sỹ Y tế công cộng – ĐH Y Hà Nội.
6. Mai Thị Kiều Oanh, Nguyễn Thị Hồng và CS (2022), Nghiên cứu trải nghiệm của người bệnh điều trị nội trú tại Viện Điều trị cán bộ cao cấp, Bệnh viện Trung ương Quân đội 108, năm 2022. Tạp chí Y Dược lâm sàng 108, tập 17.
7. Trần Thị Diệp và Cộng sự (2022), Trải nghiệm của người bệnh điều trị nội trú tại bệnh viện Thanh Nhàn năm 2021 và một số yếu tố liên quan, Khoa học nghiên cứu sức khỏe và Phát triển, tập 6, số 5, trang 9-17
8. Nguyễn Trọng Sơn và CS (2022), Trải nghiệm của người bệnh điều trị nội trú tại bệnh viện hữu nghị Việt Đức năm 2021, Tạp chí Y học Việt Nam, tập 520, số 1A, trang 252-257
9. Sarah E. Richards, Rachel Thompson et al. (2018), "Can specific feedback improve patients’ satisfaction with hospitalist physicians? A feasibility study using a validated tool to assess inpatient satisfaction", Patient Experience Journal, 5 (3), 34-40
10. Lê Thị Kim Ngân & Lê Thị Thu Trang (2014), Đánh giá mức độ hài lòng của bệnh nhân điều trị nội trú về chất lượng dịch vụ tại BV ĐK Trung Ương Cần Thơ, Tạp chí Khoa học ĐH Cần Thơ, 31: 8-16