THE SITUATION OF SATISFACTION OF THE PEOPLE'S HOUSEHOLDERS OUTCOME TREATMENT AT CHILDREN'S HOSPITAL 2

Huy Ngọc Nguyễn1, Cao Anh Huy Lê2,, Thị Thanh Thủy Thái2, Tú Vy Phạm2, Lê Anh Vi Ngô2
1 Department of Health of Phu Tho province
2 Children's Hospital 2

Main Article Content

Abstract

Introduction: Patient and family satisfaction is a requirement in the hospital quality evaluation criteria. This study approaches the evaluation of satisfaction with a new method using the SERVPERF scale, and the results can be applied directly in the department. Aim of study: To describe the level of satisfaction of family outpatient treated at Department of Psychiatry and Physical Therapy in Nhi Dong 2 Hospital in 2022. Methods: The cross-sectional study was conducted on 250 family outpatient treated at Department of Psychiatry and Physical Therapy in Nhi Dong 2 Hospital from March to July 2022. Results: The overall average satisfaction score was 4.47, with a 94.9% overall satisfaction rate. Average scores for each criterion: Tangibles score: 4.45, 95.2% satisfaction rate;  Reliability score: 4.51, 94.8% satisfaction rate; Responsibility score: 4.39, 93.1% satisfaction rate; Assurance score: 4.50, 95.5% satisfaction rate; Empathy score: 4.51, 95.9% satisfaction rate. Conclusion: The level of satisfaction of family outpatient treated at the Department of Psychiatry and Physical Therapy was great. This study showed that the Department of Psychiatry and Physical in Nhi Dong 2 Hospital has been highly trusted and responsive to the patients and their family, following the Professional Communication Standards, thus contributing to achievement in the Nhi Dong 2 Hospital.

Article Details

References

1. Bộ Y tế. Quyết định ban hành nội dung kiểm tra, đánh giá chất lượng bệnh viện năm 2016.
2. Nguyễn Thị Kim Dung. Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của người nhà bệnh nhi đang điều trị tại bệnh viện nhi đồng Thành phố Hồ Chí Minh năm 2018 [Luận văn thạc sỹ Quản lý bệnh viện]. Đại học Y tế công cộng; 2018.
3. Phòng quản lý chất lượng. Báo cáo kết quả khảo sát hài lòng người bệnh Ngoại trú năm 2021 – Bệnh Viện Nhi đồng 2. 2022.
4. Nguyễn Thị Tuyết Nga. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh ngoại trú tại khoa Y Dược cổ truyền Bệnh viện Quận 2 năm 2019 [Luận văn thạc sỹ Quản lý bệnh viện]. Đại học Y tế công cộng; 2019.
5. Lê Thành Tài, Dương Hữu Nghị và Nguyễn Ngọc Thảo. Khảo sát mức độ hài lòng của bệnh nhân nội trú tại Bệnh viện Tai Mũi Họng Cần Thơ năm 2008. Tạp chí Y học thành phố Hồ Chí Minh. 2008.