STUDENTS' STATUS OF LEARNING ENGLISH VOCABULARY HAI DUONG MEDICAL ECHNOLOGY UNIVERSITY

Thị Hảo Tâm Diêm1,, Thị Xuân Trần1
1 HMTU

Main Article Content

Abstract

This cross-sectional descriptive research indicates the situation of learning vocabulary of the students at Haiduong Medical Technical University. 261 students studying English module 1 were chosen as the subjects for the survey. A class of 36 students in English module 1 was carried out as the experimental method. The result shows that while learning English, 11% of the students usually use dictionary, 27.2 % sometimes, 38% rarely and 23% never use bilingual and monolingual dictionaries; in addition, 3.8% usually, 38.3% sometimes, 20.7% never try to guess the meanings of vocabulary based on structures and contexts. Vocabulary classification according to topics is considered one of the learning methods, however, only 39.8% of the students occasionally apply this method and as many as 8% have never known it.

Article Details

References

Lê Thị Tú Oanh (2016). Tính hữu ích của việc ứng dụng sơ đồ tư duy trong học tập đối với sinh viên kế toán trường Đại học Lao động Xã hội. Báo Kinh tế & Phát triền, số 242, tháng 8/2017
2. Lý Thị Thu Hằng (2012). Áp dụng bản đồ tư duy trong dạy ngữ pháp tiếng Anh cho học sinh lớp 10. Luận văn thạc sĩ
3. Nguyễn Thị Dương và cộng sự (2015). Ứng dụng bản đồ tư duy vào giảng dạy tiếng Anh cho học sinh trung học cơ sở. Sáng kiến khoa học
4. Nguyễn Thị Diễm My & Lý Minh Tiến (2015) Ứng dụng bản đồ tư duy trong dạy học phần tâm lý học đại cương cho sinh viên các khoa không chuyên ở Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí khoa học Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh, số 3 năm 2015
5. Nguyễn Thị Thúy Lan (2012). Áp dụng bản đồ tư duy trong dạy từ vựng cho sinh viên không chuyên tiếng Anh năm thứ nhất tại trường Đại học Nông- Lâm Bắc Giang. Luận văn thạc sĩ.
6. Trần Huỳnh Thu Hương (2012). Thực Trạng và giải pháp nâng cao chiến lược học từ vựng của sinh viên khoa tiếng Anh chuyên ngành trường Đại học Ngoại ngữ - Đại học Đà Nẵng. Báo cáo Hội nghị Sinh viên nghiên cứu khoa học lần thứ 8- Đại học Đà Nẵng.
7. Vi Văn Hướng (2018). Chiến lược và cách thức tự học từ vựng tiếng Anh hiệu quả cho sinh viên trường Đại học Tây Bắc. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 6/2018