SUSTAINABILITY OF HAPPY HOUSE - A MENTAL HEALTH PROGRAM IN FOUR HIGH SCHOOLS IN HANOI
Main Article Content
Abstract
Aims: To evaluates the sustainability of Happy House – a mental health program in 4 high schools in Hanoi. Methods: A cross-sectional study combines qualitative and quantitative methods. Qualitative research conducts among students, parents, teachers and reprentative of schools by using in-depth interviews, focus group interviews. A total of 531 students were recuited in the quantitative research (multi-stage sampling). Data analysis included a content analysis and descriptive analysis by Stata 14.0. Results: Majority respondents indicated that sustainability of Happy House program was high based on usefulness of program, suitable to maintain, desired to continue program, schools have capacity to continue under condition of teacher training, advantages of policies, the program's ease of adaptation and integration. Proprotion of program usefulness, suitable to maintenance and desired to continue program were high (respectively 78%, 75%). Conclusion: The Happy House program is highly maintainable and should be considered for implementation to the improvement of students' mental health.
Article Details
Keywords
sustainability, mental health, Happy House, adolescent
References
2. Trần Văn Công, Nguyễn Thị Hoài Phương, Nam TT. Thực trạng khó khăn tâm lý của học sinh và nhu cầu sử dụng ứng dụng tư vấn tâm lý trong trường học. Tạp chí khoa học và công nghệ Việt Nam. 2019;61(10).
3. Trung tâm truyền thông giáo dục. Chia sẻ kinh nghiệm về triển khai công tác xã hội, tư vấn tâm lý học đường Bộ Giáo dục và Đào tạo2023. Accessed on 24 June at: https://moet.gov.vn/tintuc/Pages/tin-tong-hop.aspx?ItemID=8549.
4. Lã Linh Nga, Trần Đức Thạch, Lã Thị Bưởi, Nguyễn Thị Nga, Nguyễn Thanh Hương. Cải thiện sự tự chủ ở vị thành niên: Kết quả chương trình can thiệp sức khỏe tâm thần Happy House tại các trường trung học phổ thông của Hà Nội. Tạp chí Y học Việt Nam. 2023;522(1):351-6.
5. Nguyễn Thu Hà, Nguyễn Quỳnh Anh, Nguyễn Thị Nga, Lã Linh Nga, Trần Đức Thạch, Ian Shochet, et al. Chi phí- hiệu quả của chương trình can thiệp sức khỏe tâm thần vị thành niên trong trường học tại Việt Nam (RAP-V): Kết quả ban đầu từ phân tích xác định. Tạp chí Y học dự phòng. 2022;32(2):139-46.
6. Phạm Xuân Giang, Thảo NTH. Chính xác hóa một khái niệm trong nghiên cứu định lượng. Tạp chí Khoa học và Công nghệ. 2020;46:158-61.
7. Nguyễn Thu Hà. Chi phí – hiệu quả chương trình can thiệp sức khỏe tâm thần vị thành niên trong trường học tại Việt Nam (RAP-V). Hà Nội: Trường Đại học Y tế công cộng; 2022.
8. Herlitz L, MacIntyre H, Osborn T, Bonell C. The sustainability of public health interventions in schools: a systematic review. Implementation Science. 2020;15(1):4.
9. Burckhardt R, Manicavasagar V, Batterham PJ, Miller LM, Talbot E, Lum A. A Web-Based Adolescent Positive Psychology Program in Schools: Randomized Controlled Trial. Journal of medical Internet research. 2015;17(7):e187.
10. La NL, Shochet I, Tran T, Fisher J, Wurfl A, Nguyen N, et al. Adaptation of a school-based mental health program for adolescents in Vietnam. PLOS ONE. 2022;17(8):e0271959.