PERCEPTION ABOUT THE CLINICAL LEARNING ENVIRONMENT OF SECOND-YEAR NURSING STUDENTS AT HANOI MEDICAL COLLEGE

Thị Kim Tiến Tạ1,, Thị Nguyệt Nguyễn2
1 Hanoi Medical College
2 VNU Hanoi-University of Medicine and Pharmacy

Main Article Content

Abstract

Objectives: The study had two aims: (1) To examine the perception of the clinical learning environment of second-year nursing students at Hanoi Medical College in 2022 - 2023; (2) To Determine some related factors to the perception of the clinical learning environment of the study participants. Methods and subjects: A cross-sectional descriptive study design was used to examine second-year nursing students at  Hanoi Medical College on the perception of the clinical learning environment by using the Vietnamese version of the Clinical Learning Enviroment Inventory (V-CLEI). Results: The average score of the V-CLEI scale in this study  was 72.62 ± 9.56, the lowest score was 41 and the highest score was 100. Some related factors to students' perception of the learning clinical environment were determined. Clinical internships were recorded as: the clinical practice facilities, the number of times students were taught face-to-face and in groups, rotated study locations, and had a specific clinical schedule and receive support from faculty staff. Conclusion: Overall, the results of the study showed that the perception of second-year nursing students at Hanoi Medical College was positive, most students were hardworking, positive and proactive in learning. Students appreciated the clinical faculty's teaching. The recommendations of the study are nursing  students should receive regular instruction, have a specific clinical schedule, are rotated study positions which will help to increase students' perception of the clinical learning environment.

Article Details

References

Hội điều dưỡng Việt Nam. “Dấu ấn vận động chính sách phát triển nghề điều dưỡng”. trích dẫn từ http://hoidieuduong.org.vn/tin-tuc/hoi-dieu-duong-viet-nam-dau-an-van-dong-chinh-sach-phat-trien-nghe-dieu-duong.
2. Sweet L, Broadbent J. Nursing students’ perceptions of the qualities of a clinical facilitator that enhance learning. Nurse Educ Pract. 2017;22:30-36.
3. Nguyễn Văn Khải (2013). “Quản lý chất lượng dạy học lâm sàng cho điều dưỡng viên trình độ Đại học tại các trường Đại học Y Việt Nam”. Luận án Tiến sĩ, Trường Đại học Giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội.
4. Bộ Y tế (2020). Quyết định số 4627/QĐ-BYT ngày 6/11/2020 của Bộ trưởng Bộ Y tế quy định về ban hành chương trình bồi dưỡng phương pháp dạy - học lâm sàng cho người giảng dạy thực hành trong đào tạo khối ngành sức khỏe.
5. Truong TH (2015). Vietnamese nursing students’ perceptions of their clinical learning environment: A cross-sectional survey (Doctoral dissertation). Queensland University of Technology, Australia
6. Trần Thị Huyền (2019). “Những thách thức mà sinh viên điều dưỡng gặp phải tại môi trường học tập lâm sàng tại Trường Quốc Tế Hồng Bàng”. Tạp chí khoa học điều dưỡng.tập 03.số 1.năm 2019.trang 12-18.
7. Ngô Anh Duy (2021). “Mức độ nhận thức của sinh viên ngành điều dưỡng Trường Đại học Trà Vinh về môi trường thực hành lâm sàng tại bệnh viện”. Tạp chí khoa học Trường Đại học Trà Vinh.tập 48.tháng 9 năm 2022.trang 53-61.
8. Woo MWJ, Li W. Nursing students’ views and satisfaction of their clinical learning environment in Singapore. Nurs Open. 2020;7(6):1909-1919.
9. Võ Thị Ngọc Hà. Mối liên quan giữa hoạt động giảng dạy và sự hài lòng của sinh viên điều dưỡng với giảng viên hướng dẫn lâm sàng. Khoa học Điều dưỡng. 4:119-124.