NURSING STUDENTS’ CONFIDENCE LEVEL IN PRACTICING ENDOTRACHEAL INTUBATION AND RELATED FACTORS

Hoàng Trọng Phan 1,, Mỹ Tiên Hồ 1, Thị Trúc Phương Hồ 1
1 Pham Ngoc Thach University of Medicine

Main Article Content

Abstract

Introduction: Confidence is understood as believing in yourself and your abilities. Confident people are always eager to face and conquer all problems in life. As a result, they are more likely to accomplish their goals than ordinary ones. Confidence is one of the essential characteristics of nursing students, especially during clinical practice. Objective: Determining nursing students’ confidence level when practicing intubation and related factors. Objects and methods: A cross-sectional descriptive study on 72 3rd year (course 2020) and 4th year (course 2019) nursing students majoring in Anesthesiology and Emergency Medicine at Pham Ngoc Thach Medical University. Result: The average score of confidence of nursing students when practicing intubation is 33,45 ± 0,554 points. The surveyed students’ levels of confidence in practicing intubation fall into 3 divisions: the low rate (5,6%), the normal rate (55,6%), and the high rate (38.9%). Nursing students’ confidence when practicing intubation is influenced by the factors of training program and teaching staff (p<0.05). Conclusion: The confidence of nursing students when practicing intubation is at an average level. The school and faculty should continue to enhance and apply new teaching methods to improve the students’ confidence.

Article Details

References

1. Chesser-Smyth, P. A., & Long, T. (2013). Understanding the influences on self-confidence among first-year undergraduate nursing students in Ireland. Journal of advanced nursing, 69(1): 145–157.
2. Hoàng Văn Minh và cộng sự (2020). Tính toán cỡ mẫu nghiên cứu. In: Hoàng Văn Minh. Phương pháp chọn mẫu và tính toán cỡ mẫu trong nghiên cứu khoa học sức khỏe, 26 – Trường Đại học Y tế công cộng. Hà Nội.
3. Kennedy, E (2013). The Nursing Competence Self-Efficacy Scale (NCSES): An Instrument Development and Psychometric Assessment Study: 4-173.
4. Kim, Y. H., Hwang, S. Y., & Lee, A. Y (2014). Perceived confidence in practice of core basic nursing skills of new graduate nurses. The Journal of Korean academic society of nursing education, 20(1): 37-46.
5. Nguyễn Thị Thúy Hường (2020). Đánh giá mức độ thành thạo một số kỹ năng cơ bản của sinh viên điều dưỡng năm thứ tư tại trường Đại học Kỹ thuật Y tế Hải Dương. Trường Đại học Y Hà Nội.
6. Nguyễn Lê Mai Thi (2022). Mức độ hài lòng về chất lượng giảng dạy các môn học chuyên ngành GMHS tại trường Đại học Y khoa Phạm Ngọc Thạch. Trường Đại học Y khoa Phạm Ngọc Thạch.
7. Nguyễn Ngọc Huyền (2020). Sự tự tin trong thực hành kỹ năng lâm sàng của sinh viên điều dưỡng chính quy tại Bệnh viện Trung ương Thái Nguyên năm 2019. TNU Journal of Science and Technology, 225(01): 47–52.