SATISFACTION OF NURSING STUDENTS WITH CLINICAL TEACHING ACTIVITIES OF LECTURERS AT PHAM NGOC THACH UNIVERSITY OF MEDICINE

Công Hiếu Lý 1, Thị Như Xuân Hà2,
1 Pham Ngoc Thach University of Medicine
2 University of Medicine and Pharmacy at Ho Chi Minh City

Main Article Content

Abstract

Background: Clinical instructors play a core role in creating the quality of clinical learning and the training quality of the discipline in general. Objectives: Determine nursing students' satisfaction with clinical teaching activities of lectures and identify relevant factors. Method: The cross-sectional descriptive research method will be conducted on 241 bachelor of nursing students in years 3 and 4 of Pham Ngoc Thach University of Medicine in 2023. Satisfaction was assessed using the Nursing Clinical Facilitators Questionnaire (NCFQ). Results: 214 students participated in the study; the results show that nursing students' satisfaction with the clinical teaching activities of lecturers score 4.11 ± 0.43 points on average. The factors of clinical teaching activities of faculty related to satisfaction are year of study, age, major, number of students per internship, number of face-to-face teaching sessions. Conclusions: The satisfaction of nursing students with clinical teaching activities of lecturers is quite high. Year of study, age, major, number of students per internship, number of face-to-face teaching sessions are related to satisfaction. There is a need to improve clinical teaching activities to further enhance student satisfaction with clinical lecturers.

Article Details

References

1. Đinh Thị Thu Huyền, Vũ Thị Là, Vũ Hồng Nhung và Nguyễn Thị Lý (2022). Thực trạng và một số yếu tố liên quan đến kết quả học tập của sinh viên Đại học điều dưỡng chính quy khóa 14, Trường Đại học Điều dưỡng Nam Định năm học 2018 – 2019. Khoa học Điều dưỡng, tập 5 số 2.
2. Hồ Thị Lan Vi, Dương Thị Ngọc Bích và Phạm Thị Thảo (2020). Khảo sát sự hài lòng về môi trường học tập lâm sàng của sinh viên Điều dưỡng Trường Đại học Duy Tân. Tạp chí khoa học và công nghệ đại học Duy Tân, 04(41), tr.128-136.
3. Jansson, I., & Ene, K. W. (2016). Nursing students' evaluation of quality indicators during learning in clinical practice. Nurse education in practice, 20, pp.17–22.
4. Maleki, F., Talaei, M. H., Moghadam, S. R. M., Shadigo, S., Te Influence of Teachers' Characteristics on the Teacher -Student Relations from Students' Perspective at Ilam University of Medical Sciences. Journal of clinical and diagnostic research: JCDR, 11(6), JC04–JC08.
5. Ngô Lê Hoàng Giang (2017). Nhận thức của sinh viên điều dưỡng về môi trường học tập lý thuyết và lâm sàng. Luận văn thạc sĩ Đại học Y dược Thành phố Hồ Chí Minh.
6. Nguyễn Bích Như (2022). Nghiên cứu đánh giá sự hài lòng của sinh viên đối với hoạt động giảng dạy của giảng viên ở trường cao đẳng cộng đồng Sóc Trăng. Tạp chí Khoa học – Đại học Đồng Nai, Số 22.
7. Nguyễn Thị Bích Thuận và Nguyễn Ngọc Trâm (2018). Vai trò của cố vấn học tập trong việc nâng cao chất lượng học tập của sinh viên tại Trường Đại học Đồng Tháp. Tạp chí giáo dục, số đặc biệt tháng 9/2018, tr 54-58.
8. Võ Thị Ngọc Hà, Lê Thị Trang, Đặng Thị Châu và Lê Thị Thanh Tuyền (2021). Mối liên quan giữa hoạt động giảng dạy và sự hài lòng của sinh viên điều dưỡng với giảng viên hướng dẫn lâm sàng. Tạp Chí Khoa học Điều dưỡng, 4(2), tr.118–124.