WOMEN'S ASSESSMENT ON THE SERVICES QUALITY AT OBSTETRIC DEPARTMENT, KIEN AN HOSPITAL, HAI PHONG, 2023

Thị Nhận Nguyễn 1,, Bá Phước Nguyễn 1, Thị Lý Nguyễn 1, Đức Thành Nguyễn 2, Thị Ngân Nguyễn3
1 Kien An hospital
2 HUPH
3 Viet Tiep hospital

Main Article Content

Abstract

A cross-sectional descriptive study was conducted on 204 inpatient pregnant women from October 2022 to June 2023. Objective: The study was described the current status of obstetric service quality at the Obstetrics Department of Kien An hospital - Hai Phong in 2023. Results: The study showed that the percentage of pregnant women who assessed the quality was 65.2%. In terms of service quality, women rated the tangible aspect as the lowest at 58.8%. The remaining aspects are all over 70% quality, specifically trust aspect 76.0%, responsive aspect 77.0%, assurance aspect 73.5%, sympathy aspect 78.9%. Conclusion: The quality of obstetric services has not reached a high level; it is necessary to implement some solutions to improve the quality of obstetric services in the coming time.

Article Details

References

1. WHO. Agenda and the Sustainable Development Goals. 2020 23/9/2022]; Available from: https://www.unido.org/2030-agunda-and-sustainable-development- goals.
2. J Joseph Cronin and Steven A Taylor, Measuring service quality: A reexamination and extension. Journal of Marketing, 1992. 56(3): p.55-68.
3. Lê Tấn Phùng and Gerard FitzGerald, Nghiên cứu đánh giá độ tin cậy và tính giá trị của thang đo đánh giá sự hài lòng của bệnh nhân tại Khánh Hòa. tạp chí Y tế công cộng, 2014. 30: p. 46-51.
4. Bệnh viện Kiến An, Số liệu thống kê Bệnh viện Kiến An năm 2022. 2022: Bệnh viện Kiến An lưu hành nội bộ.
5. Tổng cục thống kê and Cục thống kê thành phố Hải Phòng. Đơn vị hành chính, dân số. 2021 6/10/2022]; Available from: https://haiphong.gov.vn/dieu-kien-tu-nhien-xa-hoi-thanh-pho-hai-phong/Don-vi-hanh-chinh-dan-so-61354.html.
6. Đào Duy Quân, et al., Sự hài lòng của người bệnh với dịch vụ y tế tại khoa điều trị theo yêu cầu, bệnh viện phụ sản trung ương năm 2021. Tạp chí Y học Việt Nam, 2022. 512(1).
7. Trần Thùy Nhung, Chất lượng dịch vụ chăm sóc bệnh nhân nội trú tại Trung tâm Y tế thành phố Vĩnh Long năm 2018 và một số yếu tố ảnh hưởng. 2018, Đại học Y tế công cộng.
8. Nguyễn Viết Huy, Chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh nội trú tại khoa Nội 4 Bệnh viện Ung bướu thành phố Hồ Chí Minh và một số yểu tố ảnh hưởng năm 2020. 2020, Trường Đại học Y tế công cộng: Hà Nội.
9. Trần Hà Diễm, Chất lượng dịch vụ bệnh viện phụ sản Mê Kông qua cảm nhận của khách hàng ngoại trú năm 2019. 2019, Trường Đại học Y tế Công Cộng: Hà Nội.
10. Phạm Hoàng Danh, hất lượng dịch vụ y tế đối với người điều trị nội trú tại bệnh viện quân dân y Đồng Tháp năm 2021 và một số yếu tố ảnh hưởng. 2022, trường đại học Y tế Công Cộng: Hà Nội.