THE SATISFACTION RATE OF OUTPATIENTS AT THE DEPARTMENT OF EXAMINATION, TIEN GIANG GENERAL HOSPITAL IN 2022

Thị Kim Giàu Ngô 1,, Văn Trầm Tạ 1
1 Tien Giang hospital

Main Article Content

Abstract

Background: Asseessing patient satisfaction is an important criterion in Asseessing the quality of medical examination and treatment at medical facilities. Objective: Describe the satisfaction rate of outpatients at the Department of examination, Tien Giang General Hospital in 2022. Methods: Descriptive cross-sectional study, interviewing on 229 outpatients at the Department of examination, Tien Giang General Hospital, from July 2022 to December 2022. Results: the overall patient satisfaction rate reached 81.1%, the highest rate was the satisfaction rate about the attitude and professional competence of medical staff (86.81%), the lowest was the grassroots level materials facilities to serve patients (68.24%). Conclusion: soon relocate the hospital, add human resources to the social work deparment, promote propaganda on registration of the medical examination through the switchoboard.

Article Details

References

1. Bộ Y tế (2014). Cục Quản lý khám, chữa bệnh. Tài liệu Quản lý bệnh viện. Nhà xuất bản y học.
2. Bộ Y tế (2019). Quyết định 3869/QĐ-BYT ngày 28/8/2019 của Bộ Y tế: Về mẫu phiếu và hướng dẫn khảo sát hài lòng người bệnh và nhân viên y tế.
3. Đinh Tấn Phương (2021). Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về dịch vụ khám, chữa bệnh tại khoa Cấp cứu, Bệnh viện Nhi đồng I năm 2021. Luận văn Chuyên khoa II Tổ chức Quản lý y tế - Trường Đại học Y tế Công cộng Hà Nội.
4. Feyyaz Cengiz Dikmen, Seda Yildirim, Semra Bakkal. (2014). Investigating functional health service quality in a private hospital. The Journal of Academic Social Science Studies. 2014;27:423-35.
5. Hoàng Thị Vương Phi (2019). Thực trạng hài lòng của người bệnh về dịch vụ khám chữa bệnh ngoại trú và một số yếu tố ảnh hưởng tại Khoa Khám Bệnh, Bệnh viện đa khoa Bưu Điện năm 2019. Luận văn Thạc sỹ Quản lý bệnh viện - Trường Đại học Y tế Công cộng Hà Nội.
6. Nguyễn Ngọc Túy (2021). Sự hài lòng của người bệnh về dịch vụ khám chữa bệnh và một số yếu tố ảnh hưởng tại khoa Khám bệnh, Bệnh viện Đa khoa khu vực An Giang năm 2021. Luận văn Chuyên khoa II Tổ chức quản lý y tế, Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội. 2021.
7. Nguyễn Thành Trung (2021). Đánh giá sự hài lòng về chất lượng dịch vụ và một số yếu tố ảnh hưởng của người bệnh ngoại trú tại phòng khám Y học cổ truyền, Bệnh viện Đa khoa Trung tâm Tiền Giang. Luận văn Chuyên khoa II Tổ chức quản lý y tế - Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội.
8. Vũ Trà Thanh (2021). Sự hài lòng của người bệnh ngoại trú trên 18 tuổi khoa Phục hồi chức năng, Bệnh viện Đa khoa Trung tâm Tiền Giang 2018 và một số yếu tố ảnh hưởng. Luận văn Thạc sĩ Y tế công cộng - Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội.