THE SATISFACTION OF OUTPATIENTS ABOUT HEALTHCARE SERVICES AT THE DEPARTMENT OF OUTPATIENT, CAMAU OBSTETRICS AND PEDIATRICS HOSPITAL

Phú Nhân Dương 1,, Nguyễn Trọng Nhân Lê1, Nguyễn Trọng Nhân Lê1, Thái Thanh Thảo Lê2, Văn Lâm Nguyễn 2
1 Ca Mau obstetrics and pediatrics hospital
2 Can Tho University of Medicine - Pharmacy

Main Article Content

Abstract

Background: Patient satisfaction is a measure of the value of health services, helping leaders have an overview of the quality of medical examination and treatment services Objectives: 1. Surveying factors related to patient satisfaction. 2. Evaluation of the results of some interventions. Materials and methods: Studying a horizontal section of 800 patients at the clinic, Ca Mau Obstetrics and Gynecology Hospital Results: Outpatient satisfaction rate was 46.5%. Factors related to patient satisfaction: distance from home to hospital. After conducting the intervention to improve the level of satisfaction of the specific patient, the level of satisfaction increased to 99.2%.Conclusion: The intervention resulted in improved patient satisfaction.

Article Details

References

1. Ủy ban nhân dân tỉnh Cà Mau. Kế hoạch thực hiện công tác giảm nghèo bền vững năm 2022 trên địa bàn tỉnh Cà Mau. Số 10/KH-UBND. 2022. 5.
2. Bộ Y tế. Quyết định số 2151/QĐ-BYT ngày 04/6/2015 của Bộ Y tế về việc “Đổi mới phong cách, thái độ phục vụ của cán bộ y tế hướng tới sự hài lòng của người bệnh. 2015.7.
3. Phòng Quản lý chất lượng. Kết quả khảo sát sự hài lòng của người bệnh ngoại trú và thân nhân người bệnh tại bệnh viện quý I năm 2022. Bệnh Viện Quận Thủ Đức – Thành Phố Hồ Chí Minh. 2022. 1-13.
4. Lưu Thị Bạch Yến. Sự hài lòng của người bệnh về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh tại viện Huyết Học - Truyền Máu Trung Ương năm 2018. 2017. 263-267.
5. Abid Hussain. Promoting OPD patient satisfaction through different healthcare determinants: A study of public sector hospitals. 2019.16(19).
6. Crow H. Measurement of satisfaction with health care: Implications for practice from a systematic review of the literature. 2020.5.
7. Cao Lập Đức. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh khám ngoại trú tại trung tâm y tế thành phố Tây Ninh năm 2018. Tạp chí Y Học TP. Hồ Chí Minh. 2018. 23(2), 45-50.
8. Phó Anh Phương. Khảo sát sự hài lòng của người bệnh có BHYT đúng tuyến khám tại bệnh viện Mắt Trung Ương năm 2013. Nghiên cứu khoa học. 2018, 10-16.