THE STATUS OF EVALUATING THE REGULAR SCORE AT HAI DUONG MEDICAL TECHNICAL UNIVERSITY

Lê Thúy Hường, Hoàng Thị Thu Hiền, Trương Thị Thu Hương, Nguyễn Thị Nhung, Phạm Thị Thắm

Main Article Content

Abstract

Objectives: 1/ Describe the status of evaluating the regular score at Hai Duong Medical Technical University from 2016-2019. 2/ Propose some solutions to increasing the efficiency of evaluating and managing the regular score at Hai Duong Medical Technical University. Methods: a descriptive cross-sectional survey to collect opinions of all 144 faculty members of departments directly involved in teaching the courses from 2016 to 2019 at Hai Duong Medical Technical University. Results: 98.6% of lecturers have publicly disseminated the rate and form of regular score evaluation in the detailed curriculum; Regular score evaluation form: 15-minute written test: 94.4%; results of group discussion: 56.9%; Answer questions in class: 34.7%; evaluation of self-study results: 23.6%; 41.7% of lecturers disseminated review content (limited questions) before regular testing; The number of regular checking times: 1 time: 40.3%; twice or more: 59.7%.The way to calculate regular scores among lecturers: calculate the average score between tests: 88.9%: take only the highest score: 4.2%; take the final test score 4.2%; take the random score: 2.8%; Lecturers disseminate answers, grading scales, and correcting papers after the test: 86.1%; return post-testing to students: 70.8%; 90.3% of lecturers think that it is necessary to issue regulations on how to evaluate regular scores.

Article Details

References

1. Hội nghị trung ương 8 khóa XI. Nghị quyết 29
2. Thông tư số 04/2016/TT-BGDĐT ngày 14/3/2016 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo Tiêu chuẩn đánh giá chất lượng chương trình đào tạo các trình độ của giáo dục đại học
3. Công văn số 1074/KTKĐCLGD-KĐĐH ngày 28 tháng 6 năm 2016 của Cục Khảo thí và Kiểm định chất lượng giáo dục hướng dẫn chung về sử dụng tiêu chuẩn đánh giá chất lượng CTĐT các trình độ của GDĐH
4. Trường Đại học Kỹ thuật Y tế Hải Dương. Báo cáo kết quả đánh giá chất lượng đề thi trắc nghiệm khách quan học phần học kỳ II năm học 2018 - 2019
5. Quyết định Số: 17/VBHN-BGDĐT, ngày 15 tháng 5 năm 2014 về việc ban hành quy chế đào tạo đại học và cao đẳng hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ