ANXIETY AMONG STUDENTS OF PHENIKAA UNIVERSITY IN 2023 AND ASSOCIATED FACTORS

Thị Thùy Dung Phạm , Phương Anh Nguyễn, Phương Anh Nguyễn, Thị Thu Hiền Ngô

Main Article Content

Abstract

Background: Anxiety is one of the major mental health concerns among students. The study was carried out to determine the proportion and parameters associated with anxiety symptoms. Methodology: A cross-sectional study was conducted with 422 full-time undergraduate students at Phenikaa University in 2023, using stratified random sampling. Study subjects were requested to complete a Generalized Anxiety Disorder 7- Item Scale (GAD-7) for the screening of anxiety symptoms and a socio-demographic questionnaire. The reliability of the questionnaire is good (Cronbach's α = 0.91). The data was entered using Epidata 3.1 software and analyzed in SPSS 26.0. Results: The proportion of students with anxiety was 53.1%; of which 32.0 was mild, 12.8% was moderate, and 8.3% was severe. We found that self-reported anxiety was significantly associated with study pressure, sharing with family members, experience in stressful events in the last 6 months, and participation in sports activities. Conclusion: The study strongly suggested further research on second- and third-year students and other majors in the university to better understand the reality of anxiety among students and potential related factors.

Article Details

References

1. Bộ Y tế (2022). Mít tinh hưởng ứng ngày Sức khỏe tâm thần thế giới 10/10. https://moh.gov.vn/tin-noi-bat/-/asset_publisher/ 3Yst7YhbkA5j/content/mit-tinh-huong-ung-ngay-suc-khoe-tam-than-the-gioi-ngay-10-10
2. Mao, Y., Zhang, N., Liu, J., Zhu, B., He, R., & Wang, X. (2019). A systematic review of depression and anxiety in medical students in China. BMC medical education, 19(1), 1-13.
3. Tôn Thất Minh Thông và cộng sự (2022), “Sức khỏe tâm thần của sinh viên Đại học Huế”. Tạp chí khoa học, Trường Đại học Sư phạm, Đại học Huế. Số 2(62)/2022; tr163-173.
4. Asfaw H et al (2021), “Anxiety and Stress Among Undergraduate Medical Students of Haramaya University, Easter Ethiopia”, Neuropsychiatric Disease and treatment. Volume 2021:17, tr. 139 – 146.
5. Phan Thị Mỹ Linh (2020). Nghiên cứu trầm cảm, lo âu, stress và một số yếu tố liên quan ở sinh viên y khoa khoá 2018-2024 Trường Đại học Y dược Huế. Luận văn thạc sĩ y học.
6. Robert L. Spitzer and et al. (2006), “A Brief Measure for Assessing Generalized Anxiety Disorder: The GAD-7”, Archives of Internal Medicine. 166(10), tr. 1092-1097.
7. Seo JG, Park SP. (2015). Validation of the Generalized Anxiety Disorder-7 (GAD-7) and GAD-2 in patients with migraine. J Headache Pain; 16:97.
8. Wenjuan Gao, Siqing Ping, Xinqiao Liu (2019). “Gender differences in depression, anxiety, and stress among college students: A longitudinal study from China”, Journal of Affective Disorders.
9. Nguyễn Công Thức (2019). Thực trạng trầm cảm, lo âu của sinh viên Trường Đại học Thăng Long năm học 2018-2019 và một số yếu tố liên quan. Luận văn thạc sỹ Y tế Công Cộng- Trường Đại học Thăng Long.
10. Nguyễn Tiến Đạt và cộng sự (2019). Tỷ lệ rối loạn lo âu lan toả và một số yếu tố liên quan ở sinh viên Đại học Y Hà Nội năm học 2018-2019. Tạp chí Nghiên cứu Học 2021;140(4):135-142.