ANXIETY DISORDERS IN PREVENTIVE MEDICINE STUDENTS OF HANOI MEDICAL UNIVERSITY IN 2023 AND SOME RELATED FACTORS
Main Article Content
Abstract
The study aimed to determine the rate of anxiety disorders and some factors related to anxiety disorders in Preventive Medicine doctor students Hanoi Medical University in 2023. The study used a researearch design Cross-sectional descriptive study on 370 students. The tool to assess anxiety disorders is the Zung scale. Research results show that the rate of anxiety disorders in students studying Precentive Medicine is 29.55%. Some related factors: personal characteristics (class, curent residence, exercise), personality type, financial factors (part-time job, having financial difficulties), disappointment about the chosen major).
Article Details
References
1. Constitution of the World Health Organization. Geneva, 2006.
2. Mental disorders. Accessed October 14, 2023. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/mental-disorders.
3. Quek TTC, Tam WWS, Tran BX, et al. The Global Prevalence of Anxiety Among Medical Students: A Meta-Analysis. Int J Environ Res Public Health. 2019;16(15):2735. doi:10.3390/ ijerph16152735
4. Nguyễn ÂHB, Hoàng NTN, Nguyễn NTT, et al. Prevalence of anxiety disorders and associated factors among students of School of Medicine – Vietnam National University Ho Chi Minh City. VNUHCM Journal of Health Sciences. 2022;3(2): 436-442. doi:10.32508/stdjhs.v3i2.516
5. Nhị Trần Thơ, Anh Lê Thị Ngọc. Đặc điểm nhân cách và lo âu ở sinh viên năm thứ hai trường Đại học Y Hà Nội năm học 2016-2017. Tạp chí Nghiên cứu Y học. 129(5) 2020.
6. Đàm Thị Bảo Hoa. Thực trạng và một số yếu tố liên quan đến lo âu, trầm cảm ở sinh viên ngành Y khoa Trường Đại học Y Dược Thái Nguyên – Hội Thần Kinh Học Việt Nam. Accessedn May 27, 2023.
7. Anderson E, Shivakumar G. Effects of Exercise and Physical Activity on Anxiety. Front Psychiatry. 2013;4:27. doi:10.3389/fpsyt.2013.00027
8. Huệ Nguyễn Thị, Hằng Nguyễn Thị. Ảnh hưởng của khí chất đến mức độ lo âu ở lứa tuổi học sinh trung học phổ thông. Tạp chí Tâm lý học.:tr 24-33. Số 3(156), 3-2012.
9. Shi M, Liu L, Wang ZY, Wang L. The mediating role of resilience in the relationship sectional study. PLoS One. 2015;10(3):e0119916. doi:10. 1371/journal.pone.0119916
2. Mental disorders. Accessed October 14, 2023. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/mental-disorders.
3. Quek TTC, Tam WWS, Tran BX, et al. The Global Prevalence of Anxiety Among Medical Students: A Meta-Analysis. Int J Environ Res Public Health. 2019;16(15):2735. doi:10.3390/ ijerph16152735
4. Nguyễn ÂHB, Hoàng NTN, Nguyễn NTT, et al. Prevalence of anxiety disorders and associated factors among students of School of Medicine – Vietnam National University Ho Chi Minh City. VNUHCM Journal of Health Sciences. 2022;3(2): 436-442. doi:10.32508/stdjhs.v3i2.516
5. Nhị Trần Thơ, Anh Lê Thị Ngọc. Đặc điểm nhân cách và lo âu ở sinh viên năm thứ hai trường Đại học Y Hà Nội năm học 2016-2017. Tạp chí Nghiên cứu Y học. 129(5) 2020.
6. Đàm Thị Bảo Hoa. Thực trạng và một số yếu tố liên quan đến lo âu, trầm cảm ở sinh viên ngành Y khoa Trường Đại học Y Dược Thái Nguyên – Hội Thần Kinh Học Việt Nam. Accessedn May 27, 2023.
7. Anderson E, Shivakumar G. Effects of Exercise and Physical Activity on Anxiety. Front Psychiatry. 2013;4:27. doi:10.3389/fpsyt.2013.00027
8. Huệ Nguyễn Thị, Hằng Nguyễn Thị. Ảnh hưởng của khí chất đến mức độ lo âu ở lứa tuổi học sinh trung học phổ thông. Tạp chí Tâm lý học.:tr 24-33. Số 3(156), 3-2012.
9. Shi M, Liu L, Wang ZY, Wang L. The mediating role of resilience in the relationship sectional study. PLoS One. 2015;10(3):e0119916. doi:10. 1371/journal.pone.0119916