EVALUATION OF CONSUMPTION TRENDS AND ANALYSIS THE INFLUENCE OF SOME DEMOGRAPHIC FACTORS ON CONSUMERS’ INTENTION TO PURCHASE HEALTH SUPPLEMENTS IN VINH LONG PROVINCE IN 2022-2023
Main Article Content
Abstract
Introduction: Health supplements are now very popular and familiar to consumers in Vinh Long province in particular and Vietnam in general. This product is not a medicine, but many people still intend to use it for treatment purposes. Objective: evaluate the current situation and some demographic factors affecting consumers' intention to buy health care products in Vinh Long province in 2022-2023. Subjects and research methods: people aged 18 years or older who have purchased health supplements at pharmacies and drugstores in Vinh Long province; Cross-sectional descriptive study design. Results: 70.9% of healthy people sought health supplements. 24.4% of consumers consume health supplements for the purpose of enhancing immunity, 79% of customers come to buy health supplements at pharmacies and drugstores. Female gender and anti-aging purposes are factors that influence the intention to buy health supplements. The more knowledge people have about health supplements, the less they intend to buy this product again. Conclusion: The majority of consumers of health supplements are healthy people. Consulting and referrals from medical experts are a source of information about health supplements for consumers. Health supplements is used to strengthen the immune system and aid in disease treatment and beauty (accounting for more than 20%). Pharmacies and drugstores are the places most customers come to buy health supplements. Gender and purpose of using health supplements are two factors that affect the intention to buy this products. The more knowledge people have about health supplements, the less they intend to buy this product again
Article Details
Keywords
health supplements, Vinh Long, purchase intention.
References
2. Nguyễn Thị Thu Hà (2015), Nghiên cứu các yếu tố ảnh hưởng đến ý định mua thực phẩm chức năng của người tiêu dùng tại Đà Nẵng, Luận văn thạc sĩ, Trường Đại học Đà Nẵng.
3. Hiệp hội Thực phẩm chức năng Việt Nam (2022), Rà soát công tác quản lý thị trường thực phẩm chức năng, [Internet], 24/01/2017, [truy cập ngày 10/6/2022
4. Nguyễn Phục Hưng (2023), "Nghiên cứu kiến thức và ý định mua lặp lại mỹ phẩm chăm sóc da của người tiêu dùng tại thành phố Cần Thơ năm 2022-2023”, Đề tài nghiên cứu khoa học cấp trường, Trường Đại học Y Dược Cần Thơ
5. Nguyễn Thu Thủy (2022), Các nhân tố ảnh hưởng tới ý định mua thực phẩm chức năng ngoại nhập, Tạp chí Quản lý và Kinh tế quốc tế, 146(1), tr. 102-120.
6. Huỳnh Thanh Tú, Trần Văn Tuấn (2021), Các yếu tố ảnh hưởng đến ý định mua lặp lại sản phẩm trị nám của phụ nữ tại thành phố Hồ Chí Minh, HCMCOUJS-Kinh tế và quản trị kinh doanh, 16(2), 17-29. DOI: 10.46223/ HCMCOUJS.econ. vi.16.2.1323.2021
7. Akhter Ali, Dil Bahadur Rahut (2019), Research Article Healthy Foods as Proxy for Functional Foods: Consumers’ Awareness, Perception, and Demand for Natural Functional Foods in Pakistan.
8. Asgarnezhad Nouri Bagher, Farideh Salati and Mohammad Ghaffari (2018). Factors Affecting Intention to Purchase Organic Food Products Among Iranian Consumers. Academy of Marketing Studies Journal, 22(3).