ASSESSING LEVELS OF DEPRESSION, ANXIETY, AND STRESS OF STUDENTS OF VIETNAM COLLEGE OF INDUSTRY AND TRADE IN 2023

Thị Ngân Hồ, Thị Xuân Hương Hoàng

Main Article Content

Abstract

Objectives: Assess the level of depression, anxiety, and stress of students at Vietnam College of Industry and Trade and analyze some related factors. Subjects and methods: Cross-sectional descriptive study on 420 students of 5 majors: Medicine - Pharmacy, Economics, Tourism, Technology, Automotive Engineering at Vietnam College of Industry and Trade from January 2023 to June 2023. Results: The rate of students suffering from stress, anxiety and depression is 37.1% respectively; 56.4% and 40%. There is a relationship between sleep quality, personality, exercise habits, parental attention, and social support to stress, anxiety and depression in students. Conclusion: Percentage of students with stress symptoms. moderate anxiety and depression. Factors related to stress, anxiety, depression: personality, sleep quality, exercise habits, parental attention and social support.

Article Details

References

1. Phan Nguyệt Hà, Trần Thơ Nhị (2022). "Trầm cảm ở sinh viên trường Đại học Y Hà Nội năm học 2020-2021 trong bối cảnh đại dịch covid-19 và một số yếu tố liên quan ". Tạp chí Y học Việt Nam. 515(1), tr. 10.
2. Nguyễn Hoàng Thùy Linh và cộng (2021). "Thực trạng sức khoẻ tâm thần và một số yếu tố liên quan ở sinh viên trong làn sóng đại dịch COVID-19 thứ nhất tại một số trường đại học khoa học sức khoẻ ở Việt Nam năm 2020". Tạp chí y học dự phòng. 31(6), tr. 114-120.
3. Lê Thu Huyền và Huỳnh Hồ Ngọc Quỳnh (2011). "Tình trạng stress của sinh viên Y tế công cộng Đại học Y Dược Thành phố Hồ Chí Minh và một số yếu tố liên quan năm 2010". Tạp chí Y học TP. Hồ Chí Minh. 15(1), tr. 87-92.
4. Nguyễn Thành Trung (2017). Thực trạng stress, lo âu, trầm cảm và các yếu tố liên quan trong sinh viên cử nhân trường đại học Y tế công cộng năm 2017, Luận văn Thạc sĩ y tế công cộng, Đại học Y tế công cộng.
5. Chen, Lu và các cộng sự. (2013), "Depression among Chinese university students: prevalence and socio-demographic correlates". PloS one. 8(3), tr. e58379.
6. Cheung, Teris và các cộng sự. (2016), "Depression, anxiety and symptoms of stress among baccalaureate nursing students in Hong Kong: a cross-sectional study". International journal of environmental research and public health. 13(8), tr. 779.
7. Pariat, Lakyntiew và các cộng sự. (2014), "Stress levels of college students: Interrelationship between stressors and coping strategies". Journal of Humanities and Social Science. 19(8), tr. 40-46.
8. World Health Organization (2016), Investing in treatment for depression and anxiety leads to fourfold return, truy cập ngày 13/4/2016-2016, tại trang web http://www.who.int/news-room/detail/ 13-04-2016-investing-in-treatment-for-depression-and-anxiety-leads-to-fourfold-return.