SATISFACTATION OF IN-PATIENTS WITH HEALTH CARE SERVICES IN EA H’LEO DISTRICT MEDICAL CENTER, DAKLAK 2023

Thi Huyền Trang Phan, Thị Nhung Trần, Thị Thảo Lê, Danh Sơn Ngư, Thị Thu Hằng Nguyễn

Main Article Content

Abstract

Background: Patient satisfaction is one of the important factors of evaluating health service quality in a medical facility. Every year, medical facilities often implement quality improvement solutions to improve health service quality in order to meet medical examination and treatment needs and satisfaction of patients. Objective: Evaluating the satisfaction of inpatients with health carre services at Ea H’leo District Medical Center in 2023. Research method: A cross-sectional descriptive study (n=304). Results: The overall satisfaction rate of inpatients with health care services was 87.6%. The inpatients’satisfaction rate about accessibility was 90.4%. The satisfaction rate regarding information transparency and medical examination and treatment procedures was 90.8%. The satisfaction rate with facilities and equipment to serve patients was 82.5%. The satisfaction rate with the behavior and professional capacity of medical staff was 91.7%. The satisfaction rate with service delivery results was 85.2%. Conclusion: The satisfaction rate of inpatients with medical services is relatively high, especially in terms of the behavior and professional capacity of medical staff.

Article Details

References

1. Bộ Y tế (2023), Cải tiến từ những việc nhỏ nhất để người bệnh hài lòng.
2. Bệnh viện Thành phố Thủ Đức (2022), Kết quả khảo sát hài lòng người bệnh nội trú và thân nhân người bệnh tại Bệnh viện quý I năm 2022. Retrieved 10/10/2023, from https://benh vienthuduc.vn/wp-content/uploads/2022/05/Bao-cao-ket-qua-khao-sat-noi-tru-quy-1.2022-da-chuyen-doi.pdf
3. Trần Mạnh Hùng (2022), Sự hài lòng của người bệnh nội trú về dịch vụ khám chữa bệnh và một số yếu tố ảnh hưởng tại Trung tâm Y tế Lục Ngạn, Bắc Giang năm 2022, Luận văn Chuyên khoa II Tổ chức quản lý y tế, Trường Đại học Y tế công cộng, Hà Nội. Tr.30-44
4. Nguyễn Thị Tứ Niên (2018), Sự hài lòng của người bệnh đến khám và điều trị nội trú tại Trung tâm Y tế huyện Tuy Phước, tỉnh Bình Định năm 2018, Luận văn cử nhân y tế công cộng), Đại học Y dược Thành phố Hồ Chí Minh, Thành phố Hồ Chí Minh. Tr.27-42
5. Park, H. N., Park, D. J, Han, S.Y, Tae, J.Y, Jung, K. H, Bae, E. J, Yoon, J. Y. (2022), Effect of inpatient experiences on patient satisfaction and the willingness to recommend a hospital: The mediating role of patient satisfaction: A cross-sectional study. Health Sci Rep, 5 (6)
6. Nguyễn Tiến Sỹ, Phùng Văn Tân, Trần Thị Kim Thuý, Vương Thị Thuỷ, Bùi Thị Lan Anh (2022), Kết quả sự hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện Y dược cổ truyền & phục hồi chfíc năng tỉnh Phú Thọ năm 2021. Tạp chí Y Dược cổ truyền Việt Nam, 45(4), 24-30.
7. Nguyễn Thị Tố Uyên và Nông Thị Lan (2023), Sự hài lòng của người bệnh điều trị nội trú đối với dịch vụ khám chữa bệnh tại Bệnh viện Đa khoa tỉnh Cao Bằng. Tạp Chí Y học Việt Nam, 525(1A).