THE STATUS OF KNOWLEDGE OF PREVENTION AND TREATMENT OF ANAPHYLAXIS OF STUDENTS OF STUDENTS COURSE 14, NAM DINH UNIVERSITY OF NURSING, 2022

Thị Thu Huyền Đinh, Thị Yến Mai, Thị Vân Lan Hoàng

Main Article Content

Abstract

Objectives: To describe the situation and propose some solutions to enhance the knowledge of prevention and treatment of anaphylaxis of students course 14, Nam Dinh University of Nursing, 2022. Methodology: A cross-sectional descriptive study on 189 students of the 14th, Nam Dinh University of Nursing from February 2022 to April 2022. Use the toolset of knowledge available to prevent and treat anaphylaxis. Results: 22.6% of students have good knowledge; 38.7% of students have good knowledge; 29.0% of students have average knowledge and 9.7% of students have poor knowledge. Conclusions: Most students have mastered general knowledge about anaphylaxis.

Article Details

References

Bộ Y tế (2017). Thông tư số 51/2017/TT-BYT ngày29 tháng 12 năm 2017 về hướng dẫn phòng, chẩn đoán, xử trí phản vệ
2. Đàm Thùy Dương (2018). Khảo sát kiến thức dự phòng và xử trí phản vệ của sinh viên Đại học chính quy khóa 10 Trường Đại học Điều dưỡng Nam Định, Khóa luận tốt nghiệp, Trường Đại học Điều dưỡng Nam Định, Nam Định
3. Trần Thu Hiền (2020). Kiến thức của Điều dưỡng về phòng và xử trí phản vệ tại Bệnh viện Đa khoa tỉnh Nam Định năm 2020 Trường Đại học Điều dưỡng Nam Định.
4. Trần Thị Liên Phương (2019). Thực trạng kiến thức phòng và xử trí phản vệ của Điều dưỡng Bệnh viện Hữu Nghị năm 2019, Trường Đại học Điều dưỡng Nam Định.
5. Nguyễn Thị Thùy Ninh (2014). Nghiên cứu tình trạng sốc phản vệ tại Bệnh Viện Bạch Mai, Luận văn tốt nghiệp Bác sĩ nội trú, Trường Đại học Y Hà Nội, Thành phố Hà Nội, Hà Nội
6. Nguyễn Thanh Vân (2013). Đánh giá kiến thức phòng và cấp cứu sốc phản vệ của Điều dưỡng Bệnh Viện Bắc Thăng Long năm 2013. Tài liệu hội nghị khoa học Quốc tế Điều dưỡng, tr. 22-27, 2013