THE SATISFACTION OF PATIENTS WITH THE DIAGNOSTIC IMAGING SERVICES OF TIEN GIANG CENTRAL GENERAL HOSPITAL IN 2021

Nguyễn Thị Bạch Tuyết1,, Hứa Thanh Thủy1, Tạ Văn Trầm1
1 Tien Giang Center General Hospital

Main Article Content

Abstract

Background: Diagnostic imaging is a component of medical services, as service providers, the service providers need to understand the quality of the services they provide on customer satisfaction and related issues. Objective: Describe the satisfaction of patients and clinicians with the diagnostic imaging services of Tien Giang Central General Hospital in 2021. Methods: Cross-sectional description. Results: A study on 280 patients recorded: The overall satisfaction rate of patients with imaging services was 67.14%. Satisfied with each factor: reliability factor reached 75.36%; response factor reached the rate of 72.86%; service capacity reached 76.79%; tangible elements reached the rate of 74.64%; empathy factor reached 73.93%. Conclusion: Patient’s satisfaction is quite high, however, it is necessary to implement some solutions to improve the quality of diagnostic imaging services.

Article Details

References

1. Bộ Y tế (2013), "Bộ tiêu chí đánh giá chất lượng bệnh viện", Quyết định số 4858/QĐ-BYT, ngày 03 tháng 12 năm 2013 của Bộ trưởng Bộ Y tế.
2. Nguyễn Minh Quân (2020). “Thực trạng và hiệu quả mô hình can thiệp nâng cao chất lượng khám chữa bệnh tại Bệnh viện quận Thủ Đức”, Luận văn Tiến sĩ Y học, Trường Đại Học Y Dược Huế
3. Hoàng Ngọc Quyên. (2020). “Chất lượng dịch vụ khám bệnh tại trung tâm Chẩn đoán hình ảnh, bệnh viện Hữu Nghị Việt Đức”. Luận văn thạc sĩ quản trị kinh doanh. Học viện Khoa học và Xã hội.
4. Vương Quan Thành (2016). “Sự hài lòng của người bệnh về dịch vụ khám bệnh ngoại trú tại khoa khám bệnh và giải pháp cải thiện tại bệnh viện Quân Dân Y Đồng Tháp”. Luận văn Chuyên Khoa II Tổ Chức Quản Lý Y Tế, Trường Đại Học Y Tế Công Cộng.
5. Nguyễn Văn Thắm (2018). Chất lượng dịch vụ chăm sóc da tại khoa khám - Bệnh viện Da liễu Thành phố Cần Thơ và một số yếu tố ảnh hưởng năm 2018. Hà Nội: Trường Đại học Y tế công cộng; 2018
6. Nguyễn Quốc Việt (2016). “Đánh giá sự hài lòng của người bệnh và một số giải pháp cải thiện dịch vụ khám bệnh tại khoa khám bệnh, bệnh viện Chỉnh Hình Và Phục Hồi Chức Năng Thành Phố Hồ Chí Minh”. Luận văn Chuyên Khoa II Tổ Chức Quản Lý Y Tế, Trường Đại Học Y Tế Công Cộng.
7. Parasuraman A, Valarie A. Zeithaml, Leonard L. Berry. (1985). “A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research”. Journal of Marketing, 49(4): 41-50.
8. Wahed, Wafaa & Mabrook, Shaimaa & Abdel Wahed, Wafaa. (2017). “Assessment of patient satisfaction at Radiological Department of Fayoum University Hospitals”. International Journal of Medicine in Developing Countries, 1(3): 126-131.