ASSESSMENT OF OUTPATIENTS AT THE DEPARTMENT OF DERMATOLOGY, TIEN GIANG CENTRAL GENERAL HOSPITAL IN 2021
Main Article Content
Abstract
Background: Assessing patient’s satisfaction is a central and cross-cutting task that is concrete evidence of the hospital's quality. Objectives: description outpatients’s atisfaction at the Department of Dermatology, Tien Giang Central General Hospital in 2021. Study design: cross-sectional description. Results: The study on 260 patients recorded: the overall satisfaction rate of patients was 74.2%, the average point of overall satisfaction of patients was 4.15 (SD = ± 0.25). The satisfaction rate by aspect is: tangible aspect (79.2%), reliability aspect (84.6%), responsiveness aspect (79.6%), assurance aspect security (80.8%), empathy aspect (84.2%). Conclusions: The satisfaction level of patients is quite high, however, it is necessary to implement some solutions to improve the service quality.
Article Details
Keywords
satisfaction, patient
References
2. Bộ Y tế. Quyết định số 4448/QĐ-BYT ngày 06 tháng 11 năm 2013 về việc phê duyệt và ban hành Đề án “Xác định phương pháp đo lường sự hài lòng của người dân đối với dịch vụ y tế công”. Hà Nội 2013.
3. Trần Thị Mến. Thực trạng khám chữa bệnh và sự hài lòng của người bệnh khám chữa bệnh ngoại trú tại Bệnh viện đa khoa Đông Hưng, Thái Bình năm 2014. Luận văn thạc sỹ QLBV. Hà Nội: Trường Đại học Y tế công cộng; 2014.
4. Nguyễn Văn Thắm. Chất lượng dịch vụ chăm sóc da tại khoa khám - Bệnh viện Da liễu Thành phố Cần Thơ và một số yếu tố ảnh hưởng năm 2018. Hà Nội: Trường Đại học Y tế công cộng; 2018.
5. Tạ Văn Tình. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh về chất lượng dịch vụ khám bệnh, chữa bệnh tại khoa Khám bệnh, bệnh viện Đa khoa huyện Yên Sơn, tỉnh Tuyên Quang năm 2016. 2016.
6. Ogunnowo B. E., Olufunlayo T. F., Sule S. S. Client perception of service quality at the outpatient clinics of a General hospital in Lagos, Nigeria. The Pan African medical journal. 2015;22:pg 1 -8
7. Parasuraman ea. A multiple - Item scale for measuring consumer perceptions of service quality. The marketing science institute, Cambridge, MA. 1988;64(1): pg 12-40.
8. Pradeep Ghimire, Prajwal Ghimire, Madhu Acharya. SERVQUAL Questionnaire based Health Service Quality Assessment in a Private Hospital of Western Nepal. Nepal Journal of Medical Sciences 2020;5(1):79-85.