DEVELOP COMPETENCY STANDARDS TO ASSESS AIRWAY CARE FOR PATIENTS WITH INVASIVE MECHANICAL VENTILATION THROUGH ENDOTRACHEAL TUBES OF STUDENTS OF NAM DINH UNIVERSITY OF NURSING
Main Article Content
Abstract
Research objectives: Develop competency standards to assess airway care for patients with invasive mechanical ventilation through endotracheal tubes of students of Nam Dinh University of Nursing. Subjects and research methods: Qualitative research and quantitative research. Phase 1 qualitative research: Using Delphi method 2 rounds with 05 experts knowledgeable in the field of teaching theory, practice and scientific research on Nursing to build the content to be measured; develop, review and select appropriate assessment content. Phase 2: quantitative research with 160 nursing students to test the validity of the content, the validity of the structure and the reliability. using the I-CVI index; S-CVI for content validity assessment. Using EFA test to assess structural validity and Cronbach's Alpha index to assess the reliability
Article Details
Keywords
Competency standards, Respiratory care, Endotracheal tube, Invasive ventilator
References
2. Bộ Y tế (2011), Thông tư số 07/2011/TT-BYT ngày 26/01/2011 của Bộ Y tế Hướng dẫn công tác điều dưỡng về chăm sóc người bệnh trong bệnh viện
3. Bộ y tế (2012), Công cụ cơ bản của Điều dưỡng Việt Nam. Ban hành kèm theo Quyết định số: 1352/ QĐ- BYT ngày 21 tháng 4 năm 2012.
4. Bộ Y tế (2015). Hướng dẫn chẩn đoán và xử trí hồi sức tích cực. Ban hành kèm theo Quyết định số 1493/QĐ-BYT ngày 22/4/2015.
5. Ngô Huy Hoàng (2017), Chăm sóc người lớn bệnh Nội khoa. Hà Nội: Nhà xuất bản Y học.
6. Nguyễn Đạt Anh (2009), “Kỹ thuật hút đờm.Điều dưỡng hồi sức cấp cứu, Bộ Y tế, Nhà xuất bản giáo dục, trang194-199.
7. Linda Cronenwett (2007), Quality and safety education for nurses, Nursing Outlook, (Volume 55, Issue 3), Pg 122–131.
8. Universitas 21 health sciences group (2006), A guide for the assessment of clinical competence using simulation