DEVELOP COMPETENCY STANDARDS TO ASSESS AIRWAY CARE FOR PATIENTS WITH INVASIVE MECHANICAL VENTILATION THROUGH ENDOTRACHEAL TUBES OF STUDENTS OF NAM DINH UNIVERSITY OF NURSING

Vũ Thị Minh Phượng1,
1 Nam Dinh University of Nursing

Main Article Content

Abstract

Research objectives: Develop competency standards to assess airway care for patients with invasive mechanical ventilation through endotracheal tubes of students of Nam Dinh University of Nursing. Subjects and research methods: Qualitative research and quantitative research. Phase 1 qualitative research: Using Delphi method 2 rounds with 05 experts knowledgeable in the field of teaching theory, practice and scientific research on Nursing to build the content to be measured; develop, review and select appropriate assessment content. Phase 2: quantitative research with 160 nursing students to test the validity of the content, the validity of the structure and the reliability. using the I-CVI index; S-CVI for content validity assessment. Using EFA test to assess structural validity and Cronbach's Alpha index to assess the reliability

Article Details

References

1. Bộ Y tế (2009). Thông tư 18/2009/TT-BYT Hướng dẫn quy trình kỹ thuật chuyên ngành Hồi sức- Cấp cứu và chống độc, http://thuvienphapluat.vn
2. Bộ Y tế (2011), Thông tư số 07/2011/TT-BYT ngày 26/01/2011 của Bộ Y tế Hướng dẫn công tác điều dưỡng về chăm sóc người bệnh trong bệnh viện
3. Bộ y tế (2012), Công cụ cơ bản của Điều dưỡng Việt Nam. Ban hành kèm theo Quyết định số: 1352/ QĐ- BYT ngày 21 tháng 4 năm 2012.
4. Bộ Y tế (2015). Hướng dẫn chẩn đoán và xử trí hồi sức tích cực. Ban hành kèm theo Quyết định số 1493/QĐ-BYT ngày 22/4/2015.
5. Ngô Huy Hoàng (2017), Chăm sóc người lớn bệnh Nội khoa. Hà Nội: Nhà xuất bản Y học.
6. Nguyễn Đạt Anh (2009), “Kỹ thuật hút đờm.Điều dưỡng hồi sức cấp cứu, Bộ Y tế, Nhà xuất bản giáo dục, trang194-199.
7. Linda Cronenwett (2007), Quality and safety education for nurses, Nursing Outlook, (Volume 55, Issue 3), Pg 122–131.
8. Universitas 21 health sciences group (2006), A guide for the assessment of clinical competence using simulation