EVALUATION OF INPATIENT SATISFACTION ABOUT QUALITY OF SERVICES IN NATIONAL HOSPITAL OF ONDONTO-STOMATOLOGY IN 2021

Trương Văn Hiếu1,, Lê Thị Liên1, Nguyễn Thị Lan Anh1
1 Hanoi Central Odonto-Stomatology Hospital

Main Article Content

Abstract

Objectives: The aim of this study was to observe the current status of inpatient satisfaction and analyze the possible factors influencing patient satisfaction during hospitalization. Subjects and method: A cross-sectional investigation was conducted to obtain basic information about inpatient satisfaction, and statistical methods were used to describe and analyze the data. A total of 32 questionnaires were included in this study. A 5-point Likert scale rating was employed to assess items related to hospitalization care. Regression analysis was used to explore the relationship between predictors and the inpatients’ overall satisfaction. Results: The ratio of inpatients’satisfaction was 91.11%. Mean score of inpatients’ satisfaction was 4.52 (5 is the highest score). The most satisfying aspect of patient was behavior of staff (4.62 score). The least satisfying aspect of patien was hospital facilities (4.39 score).  The two strongest predictors of satisfaction for all dimensions were inpatient’s residence and length of stay. Conclusioncontinuing to correct hospital totally to improve levels of patients’ satisfaction is needed.

Article Details

References

1. Trần Thị Hồng (2017), Nghiên cứu sự hài lòng và nguyên nhân không hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại bệnh viện đại học Y Hà Nội năm 2016, Luận văn thạc sỹ, Trường Đại học Y Hà Nội.
2. Nguyễn Thị Hoàn (2016). Khảo sát hài lòng của người bệnh điều trị nội trú tại bệnh viện đa khoa tỉnh Quảng Nam năm 2016. .
3. Lê Thị Nguyên (2019), Sự hài lòng của người bệnh nội trú và một số yếu tố ảnh hưởng tại bệnh viện Ung bướu thành phố Cần Thơ năm 2019, Luận văn thạc sỹ, Trường Đại học Y tế Công cộng Hà Nội.
4. Lê Hữu Lự (2017), Kết quả khảo sát sự hài lòng của bệnh nhân nội trú tại bệnh viện Trung ương Quân đội 108 năm 2017, Luận văn thạc sỹ, Trường Đại học Y tế Công cộng Hà Nội.
5. Phòng Ngọc Thanh (2019), Sự hài lòng người bệnh với giao tiếp điều dưỡng theo quy trình AIDET tại bệnh viện Răng hàm mặt Trung ương Thành phố Hồ Chí Minh năm 2019, Luận văn thạc sỹ, Trường Đại học Y tế Công Cộng Hà Nội.